مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد:

تداوم عملیات راه‌سازی طرح ملی احداث بزرگراه ارومیه - سرو

1399/01/06 - 14:15 - کد خبر: 17187 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر عملیات راه‌سازی در قطعات سه و چهار این طرح به طول ١٠ کیلومتر اجرا می‌شود و روند تکمیل عملیات به صورت روزانه رصد می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سید محسن حمزه‌لو امروز در حاشیه بازدید از این طرح ملی در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: این طرح به طول ۵٠ کیلومتر است که در پنج قطعه درحال اجرا بوده و برنامه‌ریزی عملیاتی برای اتمام و بهره‌برداری از سه کیلومتر از این مسیر در یک‌ماه آینده انجام خواهد شد. 

وی تاکید کرد: عملیات اجرایی طرح احداث بزرگراه ارومیه به سرو همانند دیگر طرح‌های ساخت و توسعه راه‌های استان از روزهای نخست فروردین بی‌وقفه با رعایت اصول مهندسی، ایمنی و بهداشتی همچنان ادامه دارد. 

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این محور ۵۰ کیلومتری در اتصال به پایانه مرزی سرو و ترانزیت کالا و مسافر و حمل و نقل، در سال‌های گذشته نیز ۲۰ کیلومتر از این محور تبدیل به بزرگراه شده بود.

وی ادامه داد: تکمیل طرح احداث بزرگراه ارومیه - نازلو - سرو با توجه به اهمیت این محور در دسترسی به پایانه مرزی سرو و حمل و نقل بین‌المللی جزو برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل راه و شهرسازی استان به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: توسعه مبادلات اقتصادی کشورهای ایران و ترکیه، جذب گردشگر و کاهش سوانح جاده‌ای از مهم‌ترین تاثیرهای اجرای این طرح است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این بزرگراه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران – تبریز – بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریع ترین زمان ممکن صورت گیرد.

«حمزه‌لو»، کاهش مسافت، ارتقای سطح ترانزیت بار و مسافر و اهمیت اقتصادی این بزرگراه را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

بنا به این گزارش، این محور یکی از محورهای مهم و منشعب به کریدور بزرگراهی غرب کشور است که تکمیل تعریض و بهسازی آن، زمینه جهش در حجم مبادلات تجاری منطقه را فراهم می‌کند. 

پیش‌بینی‌ می‌شود، امسال شاخص توسعه راه‌های آذربایجان‌غریی جهش چشم‌گیری داشته باشد.

عملیات احداث و بهسازی بزرگراه ارومیه - نازلو - سرو از دهه ۸۰ شروع شده بود که با توجه ویژه دولت تدبیر و امید و توسعه راه‌های ارتباطی اتمام این طرح با جدیت پیگیری می‌شود.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.
انتهای پیام/
تداوم عملیات راه‌سازی طرح ملی احداث بزرگراه ارومیه - سرو خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار