معاون وزیرراه و شهرسازی:

تراکم و خروج ناگهانی گاز متان از لایه‌های سنگی‌ موجب حادثه تونل البرز شد

1398/02/31 - 16:25 - کد خبر: 1712 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیرراه و شهرسازی با بیان اینکه به علت تراکم گاز متان، هنوز شرایط ورود ایمن به تونل البرز در آزادراه تهران-شمال فراهم نیست، گفت: خروج ناگهانی گاز از مخازن داخل لایه‌های سنگی بالای تونل که به علت بارندگی‌ شدید متراکم شده بود، علت آتش‌سوزی است.

به گزارش نصر به نقل از فارس، خیرالله خادمی در تشریح دلیل وقوع حادثه آتش‌سوزی در تونل بزرگ البرز در منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، اظهار داشت: پس از وقوع این حادثه بلافاصله تیم‌های‌ بازرسی‌ به محل حادثه اعزام کردیم و طبق آخرین بررسی آنها، دلیل اصلی آتش سوزی در تونل البرز «نشت گاز متان» بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در واقع از یکی از مخازن داخل لایه‌های سنگی بالای تونل، گاز متان به صورت ناگهانی خارج می‌شود که علت این تجمع و متراکم‌شدن گاز هم بارندگی‌های شدید بوده است، ‌کارگران هم در حال انجام عملیات زیرسازی لاینینگ تونل بودند، که به علت سرعت و گستردگی پخش گاز، ‌آتش‌سوزی رخ می‌دهد و این حادثه متاسفانه منجر به فوت سه نفر از کارگران و سوختگی شدید ۵ نفر دیگر از کارگران می‌شود.

خادمی با تاکید بر اینکه هیچ ریزشی در تونل البرز رخ نداده است، گفت: محدوده کار، مورد پیمان شرکت تالون بوده است، اما این اکیپ فعال در تونل، پیمانکارِ دست دوم شرکت تالون و شرکتی خصوصی‌ بوده‌اند که زیر تونل را برای عملیات لاینینگ ‌آماده‌‌ می‌کردند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه تعداد کارگران این حادثه همان ۱۱ نفر بودند، اضافه کرد: به علت تراکم گاز متان، هنوز شرایط ورود ایمن به داخل تونل فراهم نشده است، درصد گاز متان در هوای تونل بیشتر از حد مجاز است و برای ورود ایمن به تونل منتظر هستیم گاز کاهش یابد.

بر اساس این گزارش، روز گذشته به علت تراکم گاز متان و سپس آتش‌سوزی در جبهه شمالی تونل البرز (به سمت مازندران) در منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، ۱۱ کارگر فعال در آن بخش تونل دچار حادثه شدند که متأسفانه ۳ تن از آن‌ها در این آتش‌سوزی جان باختند، ۳ تن سرپایی مداوا شدند و ۵ نفر هم سوختگی شدید دارند.‌

انتهای پیام/

تراکم و خروج ناگهانی گاز متان از لایه‌های سنگی‌ موجب حادثه تونل البرز شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار