مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین؛

تردد در جاده‌های قزوین به زیر ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو رسید

1399/01/04 - 14:00 - کد خبر: 17068 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از تردد ۲۹۵ هزار خودرو در راه های استان در سوم فروردین ماه خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، تردد کمتر از ۳۰۰ هزار خودرو در مسیرهای استان قزوین طی یک روز از نوروز در حالی است که در نوروز قبل آمار تردد تا نزدیک به دو میلیون خودرو در یک روز نیز به ثبت رسیده بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین روز دوشنبه با اعلام  خبر کاهش تردد در مسیرهای ارتباطی استان به خبرنگار ایرنا گفت: در شبانه روز گذشته ۲۹۵ هزار و ۲۱۶ دستگاه خودرو از آزادراه ها و سایر راه‌های استان تردد کرده اند که با آمارهای سال قبل اختلاف قابل توجهی دارد.

جواد حق لطفی اضافه کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۴۵۲ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه‌جا شده اند که در این بخش نیز شاهد کاهش ۲۳درصدی آمار بوده‌ایم. 

حق لطفی ادامه داد:امسال در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و ضرورت پیشگیری و کنترل آن به دنبال کاهش سفرهای نوروزی هستیم. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از  هموطنان خواست در این ایام از سفرهای جاده‌ای خودداری کرده و با ماندن در منازل خود به شکست زنجیره انتقال این ویروس کمک کنند.

این مسوول  افزود: به منظور کنترل و پیشگیری از انتقال این ویروس، ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای  تنها مجاز به توقف در پایانه های مسافربری هستند و در صورت پیاده و سوار کردن مسافر به جز در پایانه ها با رانندگان برخورد جدی خواهد شد.

۶ هزار و ۶۷۰ کیلومتر راه در استان قزوین وجود دارد که ۲۲۰ کیلومتر آن آزادراه، ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و بقیه نیز راه آسفالته روستایی است.
انتهای پیام/
تردد در جاده‌های قزوین به زیر ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو رسید خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار