مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی؛

رسانه‌ها در خط مقدم صیانت از اعتماد عمومی قرار دارند

1399/01/03 - 09:59 - کد خبر: 16988 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه کشور است، افزود: رسانه‌ها در خط مقدم صیانت از این سرمایه قرار دارند.

به گزارش نصر، محمدباقر آقایی در جلسه کارگروه اطلاع رسانی و آرام بخشی قرارگاه پدافند زیستی استان، اظهار داشت: مدیریت افکار عمومی باید مورد تجدید نظر قرار گیرد و این امر نیازمند تشکیل تیم های تخصصی و استفاده از تمام ظرفیت هاست.
 
وی بر جدیت در برخورد با افرادی که مغرضانه و عامدانه، امنیت روانی مردم را هدف قرار می‌دهند تأکید کرد و گفت: امنیت روانی مردم و آرامش جامعه تعارف بردار نیست.
 
آقایی با بیان اینکه آموزش و اطلاع رسانی مردم در قالب های مختلف انجام می شود، افزود: مشکل اساسی در شرایط کنونی در زمینه آرامش بخشی به جامعه است.
 
وی تصریح کرد: شایعات موجود در جامعه باید رصد شده و با ترویج آموزش‌های خودمراقبتی و همگانی پیشگیرانه، امنیت روانی مردم حفظ شود.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی درخصوص آمار مبتلایان به کرونا نیز گفت: مغایرت آمارهای مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، به مغایرت زمان اعلام نتایج آزمایش برمی گردد و دلیلی بر کتمان آمار وجود ندارد.
 
مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز با اشاره به تلاش های سایبری گروهک های منافقین و وهابیون برای ایجاد نگرانی در جامعه، گفت: متاسفانه میزان خبرهایی که این رسانه‌ها در رابطه با شیوع کرونا در ایران تولید می‌کنند، چندین برابر چین است که منشأ ویروس کرونا بود.
 
مرتضی صفری افزود: با بازنمایی محیط‌های بیمارستانی، سعی داریم ترس و نگرانی ایجاد شده در فضای مجازی را کمتر کنیم و قطعا نشان دادن توانایی، مجرب بودن و با انگیزه بودن کادر درمان، در آرامش بخشی جامعه موثر است.
 
وی خاطرنشان کرد: موضوع انتشار ویروس یک مقوله است، اما آنچه که این مشکل را دو چندان می کند، موج سواری ضد انقلاب بر روی این فضا برای التهاب آفرینی است.
 
صفری افزود: به نظر می رسد با توجه به سابقه فرهنگی کشور و استان، افکار عمومی در این مدت کم، همراهی خوبی داشتند و باید برای غنا بخشیدن به مطالب آموزشی در استان، مطالب تخصصی نسبت به مناطق مختلف با محتوای خاص مناطق، تولید کنیم.
انتهای پیام/
 رسانه‌ها در خط مقدم صیانت از اعتماد عمومی قرار دارند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار