فرماندار عجب‌شیر؛

اقدامات دولت در حوضه دریاچه ارومیه قابل توجه است

1398/12/28 - 14:15 - کد خبر: 16916 نسخه چاپی

نصر: فرماندار عجب‌شیر گفت: اقدامات انجام‌شده از سوی دولت در حوضه دریاچه ارومیه قابل توجه است به طوریکه اگر این اقدامات صورت نمی‌گرفت امروز شاهد بروز مشکلات بسیاری در حوزه زیست محیطی بودیم.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، عادل اصغرپور امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عجب شیر افزود: احیا، حفظ و صیانت از منابع ملی و طبیعی از سیاست های دولت تدبیر و امید بوده و در این راستا برنامه ریزی های خوبی انجام شده است.

وی افزود: اجرای طرح های کاشت نهال، بوته کاری و استفاده از بادشکن های غیرزنده که با شرایط دریاچه ارومیه نیز سازگاری دارد، توانسته است تا حدود زیادی از بروز مشکل در حاشیه این دریاچه به ویژه روستاهای اطراف بکاهد.

فرماندار عجب شیر اظهار داشت: باید به منابع طبیعی توجه بیشتری شود و همه در این زمینه احساس مسوولیت کنیم و همکاری و هماهنگی ادارات در راستای صیانت از منابع طبیعی لازم و حفظ منابع طبیعی ضرورت است.

در این مراسم یوسف یزدانی به عنوان سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عجب شیر منصوب و از زحمات کاظم بهروزنیا تقدیر شد.

در حال حاضر حجم آب دریاچه ارومیه و بر اساس آخرین پایش انجام شده به چهار میلیارد و ۱۰ میلیون مترمکعب رسیده‌ که یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون مترمکعب بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است.

وسعت این دریاچه دو هزار و ۹۶۶ کیلومتر مربع است و پیش‌بینی می‌شود در آینده بسیار نزدیک، از سه‌ هزار کیلومترمربع فراتر رود.

قرار است دریاچه ارومیه در قالب طرح‌های ستاد احیا،  ظرف مدت ۱۰ سال (از ۱۳۹۴) به تراز اکولوژیک خود برسد که حدود یک‌ و نیم تا دو سال از برنامه عقب است؛ این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین‌المللی تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شد.
انتهای پیام/
اقدامات دولت در حوضه دریاچه ارومیه قابل توجه است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار