رئیس مرکز مدیریت حوادث استان زنجان؛

آیین چهارشنبه آخر سال در زنجان ۴۹ مصدوم برجا گذاشت

1398/12/28 - 10:30 - کد خبر: 16899 نسخه چاپی

نصر: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: در آیین چهارشنبه آخر سال ۹۸ این استان ۴۹ نفر به علت بازی با مواد محترقه و آتش بازی، مصدوم و روانه بیمارستان شدند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اصغر جعفری امروز در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه ۴۰ نفر از مصدومان مرد و ۹ نفر نیز زن بودند، افزود: ۱۶ نفر از مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال این استان مربوط به شهرستان زنجان و مابقی نیز اختصاص به سایر شهرستان‌ها داشت.  

وی، میانگین سنی آسیب دیدگان را بین ۱۵ تا ۳۰ سال اعلام کرد و اظهار داشت: ۴۰ نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند اما ۹ نفر مابقی به منظور مداوا و درمان بستری شدند و بیشترین آسیب نیز مربوط به نواحی چشم و دست بود.

جعفری با بیان اینکه این آمار از بعدازظهر سه شنبه تا ساعت هشت صبح امروز است افزود: این تعداد مصدوم در مقایسه با حوادث چهارشنبه آخر سال پارسال، ۴۶.۷ درصد کاهش نشان می دهد.

مسوؤل روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان نیز گفت: چهارشنبه آخر سال ۹۷، تعداد ۹۲ نفر (۷۳ مرد و ۱۹ زن) در این استان براثر حوادث ناشی از بازی با مواد محترقه و منفجره از آسیب دیده و یک نفر نیز فوت کرد و دو مورد تخلیه ناحیه چشم، یک مورد قطعی انگشت دست و یک مورد نیز شکستگی ساق پا به ثبت رسید.   

جواد مرادی با بیان اینکه تعداد مصدومین سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶، قریب ۱۲ درصد کاهش داشت، افزود: بیشترین آسیب دیدگی نیز مربوط به ناحیه چشم و دست و همچنین میانگین سنی افراد آسیب دیده نیز بین ۱۵ تا ۳۰ سال بود.

وی به حوادث چهارشنبه آخر سال ۹۸ اشاره کرد و اظهار داشت: از بعداز ظهر تا ساعت ۲۴ سه‌شنبه اکیپ های عملیاتی اورژانس زنجان و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با دو برابر ظرفیت، نسبت به ارایه خدمات درمانی به مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال، اقدام کردند.    

مرادی ادامه داد: به همین منظور ۵۸ پایگاه اورژانس شهری، جاده ای و هوایی این استان با ۴۵۰ نیروی عملیاتی در آماده باش کامل بودند و هشت دستگاه آمبولانس سیار نیز برای شهر زنجان درنظر گرفته شده بود و کلیه مراکز درمانی نیز در حالت آماده باش قرار داشتند.

چهارشنبه‌ سوری یکی از جشن‌های ایرانی است که در غروب سه‌شنبه، شب پیش از آخرین چهارشنبه ماه اسفند برگزار می‌شود و برافروختن و پریدن از روی آتش مشخصه بارز آن است.

این آیین از مجموعه جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است که با برافروختن آتش و برخی رفتارهای نمادین دیگر، به‌صورت جمعی در محوطه حیاط منزل و مجتمع ها و یا بیرون از خانه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
آیین چهارشنبه آخر سال در زنجان ۴۹ مصدوم برجا گذاشت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار