استاندار آذربایجان غربی؛

وحدت و همدلی نمایندگان مجلس روند توسعه همه جانبه آذربایجان غربی را سرعت می بخشد

1398/12/27 - 17:10 - کد خبر: 16847 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان غربی گفت: هماهنگی و هم افزایی، اولویت بخشی به منافع ملی و استانی و وحدت و همدلی نمایندگان مجلس با یکدیگر و نیز مسئولان می تواند روند توسعه همه جانبه استان را سرعت بخشد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، محمدمهدی شهریاری امروز ۲۷ اسفند ماه در نشست با نمایندگان منتخب مردم استان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان در سرانه درآمدی و سواد از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و جبران بخش عمده ای از این وضعیت مستلزم همدلی و پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است، افزود: در شاخص های بهداشت، گاز رسانی، آب روستایی جهش های قابل ملاحظه ای رخ داده که از میانگین کشوری توانسته ایم پیشی بگیریم.

شهریاری گفت: در حال حاضر برای جبران کمبودهای استان در بحث سرانه فضای آموزشی ۲۶۵۰ کلاس درس در دست ساخت است و هر سال ۵۰۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه می شود.

استاندار آذربایجان غربی با تقدیر از پیگیری های منتخبین مردم استان در مجلس یازدهم در خصوص دغدغه های شهرستانی و استانی تصریح کرد: این دغدغه مندی که با پیشنهادات و انتقادات سازنده همراه است می تواند بیش از پیش برای توسعه استان موثر واقع شود.

شهریاری با بیان اینکه برای جبران عقب ماندگی استان در آسفالت راههای روستایی، علاوه بر آسفالت ۳۸۰ کیلومتر راه روستایی در سالجاری، طرح ابرار نیز برای آسفالت ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در دست اقدام است.

وی به دستاوردهای مثبت اقتصادی استان در طی سالجاری نیز اشاره کرد و گفت: کاهش نرخ بیکاری در بهار، تابستان و پاییز، رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی، رتبه برتر امنیت سرمایه گذاری، رتبه برتر بهبود فضای کسب و کار، رتبه برتر احیای واحدهای تولیدی راکد و رشد صادرات باعث شده تا استان روزهای خوبی را سپری کند.

وی افزود: با توجه به عنایت دولت تدبیر و امید در طی سالجاری ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی در مقاطع مختلف به بهره برداری رسیده است.

شهریاری ادامه داد: در حال حاضر نیز به میزان ۲۰۰۰ میلیارد تومان پروژه آماده بهره برداری است.

وی در خصوص تدابیر اتخاذ شده برای مبارزه با کرونا ویروس نیز گفت: با همه محدودیت های موجود وضعیت استان در بحث اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده از بسیاری از استان ها بهتر است اما علاوه بر اینکه از مردم شرمنده ایم که همه نیازهایشان به طور کامل برآورده نشده است، اطمینان می دهیم که همه تلاش خود را برای بهبود این وضعیت بکار بسته ایم.

استاندار آذربایجان غربی افزود: برای شکست دادن کرونا نیاز داریم تا زنجیره انتقال قطع شود و منتخبین مردم در مجلس ظرفیت های ارزشمندی هستند که می توانند در فرهنگسازی و دعوت مردم به در خانه ماندن بسیار موثر واقع شوند.
انتهای پیام/
وحدت و همدلی نمایندگان مجلس روند توسعه همه جانبه آذربایجان غربی را سرعت می بخشد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار