اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با صدور اخطاریه‌ای جوی اعلام کرد:

نفوذ سامانه بارشی شدید به آذربایجان شرقی از فردا

1398/12/27 - 16:15 - کد خبر: 16838 نسخه چاپی

نصر: اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با صدور اخطاریه‌ای جوی اعلام کرد: با نفوذ سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه ۲۸ اسفند، تشدید رگبار باران و رعد و برق و در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، در اخطاریه اداره کل هواشناسی استان آمده است: در نتیجه این سامانه بارشی مخاطراتی چون "رگبار باران و رعد و برق(۳۰ الی ۱۵ میلیمتر)، در نواحی مستعد بارش تگرگ و رخداد تندبادهای لحظه ای (۷۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت) پیش بینی می‌شود.

این سامانه بارشی کلیه نواحی استان به ویژه نیمه غربی استان را تحت تاثیر قرار داده و منجر به آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال اصابت صاعقه در نواحی مرتفع و کوهستانی و اختلال در تردد معابر شهری و جاده‌های مواصلاتی استان خواهد شد.

این سامانه بارشی اوایل روز پنجشنبه ۲۹ اسفند استان را ترک می‌کند.

اجتناب از سفرهای غیر ضروری و تا حد امکان عدم خروج از منزل، دوری از حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، مناطق محترم مرتفع و کنار ستون‌های فلزی درختان (به دلیل احتمال برخورد صاعقه) و انجام اقدامات به موقع در مورد رفع آبگرفتگی معابر عمومی و مهار سیلاب احتمالی از جمله توصیه‌ها در این رابطه است.
انتهای پیام/
نفوذ سامانه بارشی شدید به آذربایجان شرقی از فردا خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار