آقاپور علیشاهی؛

امکانات تفریحی مردم را در چند گیگ اینترنت مجانی تعریف نکنید/ صدا و سیما به سمت برنامه های سرگرم کننده و غیرتکراری برود

1398/12/27 - 15:00 - کد خبر: 16813 نسخه چاپی

نصر: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بیماری کرونا تلنگری به عملکرد مسئولان در تمام حوزه‌ها است.

به گزارش نصر به نقل از خانه ملت، معصومه آقاپورعلیشاهی درگفت‌وگو با خبرنگار درمورد مراجعه مردم به بازار و میادین شهر گفت: در شرایط پیش آمده نمی‌توانیم با فرهنگ و رسوم مردم مبارزه کنیم و امکان تغییر شرایط در یک شبِ وجود ندارد، با هشدارهایی که وزارت بهداشت می‌دهد باز هم شاهد مراجعه مردم به بازارها برای خرید شب عید هستیم، هریک از آنها هم معتقد هستند که نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند، این سیاست پیش گرفته شده در خانه بمانید تا کرونا را نابود کنید برای مدت کوتاهی پاسخ می‌دهد بعد از مدتی مردم خود جوش در مجامع عمومی حضور پیدا می‌کنند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به نزدیکی سال نو باید مسئولان مربوطه در خودپردازها پول‌نو قرار دهند و مردم را تشویق به خرید کردن با کارت کنند تا پول در گردش دست مردم به صورت الکترونیکی منتقل شود؛ در نظر داشته باشیم امکان تنظیف پول در هیچ جای دنیا وجود ندارد و بهترین و ایمن‌ترین راه برای خرید در شرایط کنونی استفاده از کارتخوان است.


از دست به دست شدن پول نقد در جامعه جلوگیری کنید
وی ادامه داد: تاکسی، اتوبوس و مترو باید به دستگاه‌های کارت شارژ مجهز باشند و تا جای ممکن از دست به دست شدن پول نقد در جامعه جلوگیری شود؛ حتی این شرایط ایجاد شده می‌تواند فرصتی باشد برای جمع آوری پول‌های کاغذی در جامعه و عاملی بر ترویج فرهنگ  استفاده از کارت پول الکترونیکی در کشور است.


در قرنطینه به نیازهای مردم توجه کنید
نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: مردم تا زمانی نیاز نداشته باشند به بازارها و میادین شهر رجوع نمی‌کنند اگر قرار به قرنطینه خانگی است باید به نیازهای مردم هم توجه شود، خوراک و پوشاک جزو اصلی‌ترین نیازهای هر فردی است؛ در شرایط کنونی که مردم نیاز به وسایل بهداشتی دارند آیا این اقلام تاکنون به صورت مجانی در اختیار و دسترس مردم قرار داده شده است؟!

امکانات تفریحی مردم در چند گیگ اینترنت مجانی تعریف نکنید آن هم با شرط و شروط آقاپورعلیشاهی گفت: امکانات تفریحی مردم را در چند گیگ اینترنت مجانی تعریف نکنید آن هم با شرط و شروط، در چند روز تعطیلی صدا و سیما چه برنامه‌ای برای اوقات فراغت خانواده‌ها به نمایش گذاشته شده است؛ غیر از برنامه و فیلم‌های تکراری که در چند سال اخیر تنها از این کانال به کانال دیگر انتقال داده شده، امروز در این شرایط بحرانی ما فقط از مردم انتظار داریم که در خانه بمانند که به بیماری کرونا مبتلا نشوند، اما نه به فکر تامین نیازهای اولیه آنها هستیم نه فکر اوقات فراغت؛ هر از چند گاهی هم با برنامه‌های تکراری آنها را به استقبال بهار و نوروز دعوت می‌کنیم.


مسئولان در کنار مردم باشند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآوری کرد: متاسفانه بیماری کرونا تلنگری به عملکرد مسئولان است از بخش فرهنگی گرفته تا اقتصادی، همیشه مردم در کنار مسئولان بودند و امروز مردم انتظار دارند در شرایط بحرانی مسئولان در کنار آنها باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قرنطینه در خانه برای شکست دادن کرونا، با شرایطی باید تعریف شود در غیر اینصورت مردم فقط در خانه زندانی هستند، باید این روش قرنطینه تغییر کند تا مردم قطع کننده زنجیره انتقال کرونا در کشور باشند.
انتهای پیام/
امکانات تفریحی مردم را در چند گیگ اینترنت مجانی تعریف نکنید/ صدا و سیما به سمت برنامه های سرگرم کننده و غیرتکراری برود خبرگزاری خانه ملت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار