آقاپورعلیشاهی؛

۱۲ میلیون خانوار مستحق دریافت بسته حمایتی هستند

1398/12/27 - 12:55 - کد خبر: 16812 نسخه چاپی

نصر: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به طور متوسط ۱۴ میلیون خانوار در کشور داریم که ۱۲میلیون این خانوارها مشکلات معیشتی دارند و مستحق دریافت بسته حمایتی هستند.

به گزارش نصر به نقل از خانه ملت، معصومه آقاپورعلیشاهی درگفت‌وگو با خبرنگار در مورد پرداخت بسته حمایتی در اسفند ماه به افراد کم درآمد گفت: متاسفانه جزئیات پرداخت بسته حمایتی مشخص نشده است و تنها این سبد حمایتی به 3/5 میلیون خانوار تعلق می‌گیرد در این میان هنوز مشخص نشده این تعداد خانوار تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و یا یارانه بگیران هستند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در راستای حمایت از اقشاری که درآمد ثابتی ندارند تا پایان سال یک بسته حمایتی پرداخت می‌کند ملاک شناسایی این افراد، چگونگی پرداخت این بسته حمایتی، اقلام و اجناس حمایتی هنوز مشخص نیست به بیانی دیگر شاخص‌هایی برای شناسایی و تشخیص این افراد تعریف نشده است، در کشور یک عده یارانه بگیر هستند و تعدادی کمک معیشتی دریافت می‌کند با تمام این اوصاف نارضایتی بسیاری در دریافت این کمک‌های دولتی به وجود آمده است گاهی واقعا نیازمندان واقعی از دریافت چنین کمک‌هایی محروم می‌شوند.


 3/5میلیون خانوار بسته معیشتی می‌گیرند
وی ادامه داد: به طور متوسط 14میلیون خانوار در کشور داریم که12میلیون این خانوارها مشکلات معیشتی دارند و مستحق دریافت این بسته حمایتی هستند ولی دولت فقط اعلام کرده که 3/5میلیون خانوار در کشور مشمول دریافت بسته حمایتی می‌شوند.

درگیری کشور با ویروس کرونا ضربه محکمی به اقتصاد کشور وارد می‌کند و اگر به درستی کنترل نشود در آینده با شرایط بدتری روبرو خواهیم بود.

نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: درگیری کشور با ویروس کرونا ضربه محکمی به اقتصاد کشور وارد می‌کند و اگر به درستی کنترل نشود در آینده با شرایط بدتری روبرو خواهیم بود؛ در حال حاضر واحدهای تولیدی تا حدودی می‌تواند در مقابل این ضرر و زیان ایستادگی کنند اما زمانی که توانایی ادامه نداشته باشند بدون شک به تعطیلی کشانده خواهند شد، دولت باید بنگاه‌های اقتصادی کوچک را از راه های متفاوت حمایت کند تا در شرایط بحرانی این بنگاه‌های اقتصادی بتوانند معوقات بانکی را با تاخیر پرداخت کنند و یا در بخشش مالیاتی با این بنگاه‌ها همکاری داشته باشند، در حوزه صادرات و تولیدات کالاها هم باید مورد توجه و حمایت قرار دهد تا به تعطیلی کشانده نشوند، تا شاهد بیکاری تعداد زیادی از افراد در سال آینده نباشیم.


ارائه کارت‌های ارزاق عمومی به کارمندان
آقاپور علیشاهی گفت: در این شرایط به کارمندان توجه ویژه‌ای شود و در همین راستا کارت‌های ارزاق عمومی برای خرید کالا به عنوان سبد حمایتی یا کمک معیشتی به مبلغ سه میلیون تومان برای مدت سه ماه در نظر بگیرند که قابل فروش و انتقال به شخص دیگری نباشد، ارائه این کارت‌ها عاملی بر خرید از فروشگاه‌ها شده و منجر به گردش پول در جامعه می‌شود.


رکود اقتصادی در جامعه  ناشی از کاهش حجم نقدینگی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآوری کرد: رکود اقتصادی در جامعه  ناشی از کاهش حجم نقدینگی نیست، درحال حاضر حجم نقدینگی در کشور در اندازه کافی وجود دارد اما کشور مشکل گردش نقدینگی دارد، مشکل حجم نقدینگی در کشور بیش از ۲۰ ماه است و به همین دلیل دچار رکود اقتصادی شده‌ایم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشور با یک بحران بهداشتی روبرو است در آینده‌ای نزدیک تبدیل به بحران اقتصادی خواهد شد؛ دولت باید برای بنگاه‌های اقتصادی بخشش مالیاتی و تنفس بازپرداخت وام‌ها و برای کارکنان کارت‌های غیرنقدی خرید ارزاق عمومی و سبد معیشتی پرداخت کند تا بتوانیم مقابل بحران‌های دیگری ایستادگی کنیم.
انتهای پیام/
۱۲ میلیون خانوار مستحق دریافت بسته حمایتی هستند خبرگزاری خانه ملت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار