وزیر صنعت اعلام کرد:

کمک بلاعوض و تسهیلات با سود کم برای واحدهای صنفی و صنعتی سیل‌زده

1398/02/30 - 10:16 - کد خبر: 1680 نسخه چاپی

نصر: وزیر صنعت، معدن و تجارت خسارت تقریبی سیل به واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی و زیرساخت شهرک‌های صنعتی را حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: براساس برنامه دولت، کمک بلاعوض و تسهیلات با سود کم یا ترکیبی از این دو برای واحدها در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، رضا رحمانی در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان پلدختر، خسارت به واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی و زیرساخت ۶۹ شهرک صنعتی آسیب دیده را حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هرچند خسارات وارده به بخش‌های صنعت، معدن و صنف استان‌هایی مثل خوزستان به طور کامل برآورد نشده است، با این حال، دولت همانطور که برای بازسازی واحدهای مسکونی سیل زدگان کمک می‌کند، جبران خسارت واحدهای حوزه صنف و صنعت را هم در نظر دارد و به زودی مصوبات دولت برای این بخش‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

او افزود: بر اساس برنامه دولت، کمک بلاعوض و تسهیلات با سود کم یا ترکیبی از این دو برای واحدهای صنفی و صنعتی در نظر گرفته می‌شود.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، در طرح دولت استمهال واحدهایی که بیش از ۵۰ درصد آسیب دیده اند و بخشودگی مالیاتی پیش‌بینی شده است که پس از تصویب، به اطلاع مردم می‌رسد.

رحمانی با بیان اینکه برآورد خسارات به تفکیک برای مناطق آسیب دیده انجام شده است، گفت: کمک برای بازسازی واحدهای مسکونی و معیشت مردم در وهله اول در دولت تصمیم گیری شد و به زودی نحوه کمک به واحدهای صنف، صنعت و معدن آسیب دیده نیز مشخص می‌شود.

او افزود: دولت همه منابع ممکن را برای جبران خسارت سیل زدگان پای کار آورده و در صورت لزوم از صندوق توسعه ملی نیز استفاده می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره پروژه‌های تولیدی و ایجاد اشتغال در شهرستان پلدختر گفت: پروژه‌های اشتغال در این شهرستان پیش از سیل نیز در برنامه وزارتخانه قرار داشت که اتفاق اخیر انگیزه برای پیگیری این پروژه‌ها را مضاعف کرد.

رحمانی با بیان اینکه دستور لازم را برای فعال سازی طرح آهک هیدراته صادر کرده است، اظهار کرد: تأمین امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک صنعتی این شهرستان نیز با استفاده از اعتبارات دولت در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام/

کمک بلاعوض و تسهیلات با سود کم برای واحدهای صنفی و صنعتی سیل‌زده نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار