معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی؛

تست کرونا در آزمایشگاه‌های خصوصی جرم است

1398/12/27 - 10:10 - کد خبر: 16775 نسخه چاپی

نصر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه در هیچ آزمایشگاه خصوصی در سطح استان آزمایش کرونا انجام نمی‌شود، گفت: هرگونه اقدام در این خصوص جرم تلقی می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از  ایرنا، ابراهیم حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه انجام آزمایش کرونا رایگان است، اظهار داشت: آزمایش کرونا فقط برای بیماران مشکوک به کرونای بستری در بیمارستان‌ها انجام می‌شود و عموم مردم نمی‌توانند بدون داشتن علائم تست دهند.

وی با اعلام اینکه آزمایشگاه تشخیص کرونا از ۱۴ اسفند در ارومیه افتتاح شده، اظهار داشت: در حال حاضر تمامی نمونه‌های دریافتی از افراد مشکوک به کرونا در این آزمایشگاه بررسی و تشخیص داده می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ضمن توصیه به شهروندان برای رعایت بهداشت فردی و مبارزه با شیوع این بیماری، بیان کرد: بهترین کار در خانه ماندن و جلوگیری از تردد غیرضروری است تا این بحران نیز رفع شود.

بنا به این گزارش، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس جدید مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.
انتهای پیام/
تست کرونا در آزمایشگاه‌های خصوصی جرم است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار