گزارش نصر/

کرونا در کمین است/ در پمپ بنزین لاکچری برخورد کنیم!

1398/12/27 - 00:57 - کد خبر: 16770 نسخه چاپی

نصر: ویروس کرونا، در تمام سطوح در کمین است و پمپ بنزین‌ها که روزانه شاهد تردد بسیاری از مردم هستند، یکی از مکان‌های حضور کووید ۱۹ هستند و صحت این موضوع نیز چند روز پیش توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تایید شد، در گفته های این وزیر آمده است که پمپ بنزین‌ها یکی از مکان‌هایی است که خطر گسترش ویروس کرونا را افزایش می‌دهند.

به گزارش نصر، در بازدیدهای میدانی خبرنگار نصر از جایگاه‌های عرضه سوخت در تبریز مشاهده شد که مردم و متصدیان جایگاه های سوخت نسبت به موارد تأکید شده بهداشتی توجهی ندارند‌.

متاسفانه متصدیان جایگاه های سوخت تنها در صورتی که مردم برای انجام عملیات سوخت گیری برای خودرو به آنها پافشاری کنند سوخت گیری را انجام می دهند و از طرفی برخی از مردم تمایل ندارند این امر را به متصدی واگذار کنند اما در هنگام انجام عملیات سوخت گیری نیز هیچ توجهی نسبت به رعایت نکات بهداشتی ندارند و از تماس مستقیم دست با سطوح اجتناب نمی کنند.

اما با شیوع ویروس کرونا و شناسایی پمپ بنزین به عنوان مکانی که بیشتر آمار انتقال بیماری گزارش شده است بهتر کمی الگوی رفتاری در این مکان تغییر کند و مردم به جای پیاده شدن از خودروی خود جهت سوخت گیری این امر را به متصدی واگذار کنند، به عبارتی می توان گفت، بهتر است برای مدتی هم که شده کمی لاکچری در پمب بنزین برخورد کنیم.

این گزارش می افزاید، انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ایران، این نکته را در نکاتی که باید هنگام مراجعه به پمپ‌بنزین‌ها رعایت شود، آورده است و همچنین افزده است: حد امکان دفعات بنزین، گاز و یا گازوئیل گرفتن خود را کاهش دهید و در هر بار مراجعه به پمپ بنزین‌ها و یا ایستگاه‌های سی ان جی، سعی کنید حداکثر باک خودرو خود را پرکنید تا دفعات کمتر مجبور به مراجعه برای گرفتن سوخت شوید.

همچنین، فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در گفتگوهای خود تاکید کرده است: متصدیان جایگاه سوخت نهایت همکاری را در اجرای عملیات سوخت گیری داشته باشند و هزینه‌ای هم بابت ارائه خدمات از افراد دریافت نکنند و این موضوع در جایگاه‌های سوخت در کل کشور الزامی شده است.

این گزارش حاکی است، همین موضوع موجب شد تا توجه به این مکان اهمیت زیادی از سوی نهادهای بهداشتی پیدا کند اما متاسفانه آنطور که باید شاهد رعایت نکات بهداشتی در پمپ بنزین ها نیستیم و این مصوبه در بیشتر جایگاه‌های عرضه سوخت از سوی مردم و جایگاه داران تبریز رعایت نمی‌شود.

انتهای پیام/
کرونا در کمین است/ در پمپ بنزین لاکچری برخورد کنیم! گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار