/اطلاع رسانی/

راهنمای کامل رزرو هتل در قشم؛ چند نکته کاربردی

1398/12/26 - 13:46 - کد خبر: 16731 نسخه چاپی

نصر: قشم هم از آن مقاصد پرطرفدار است که گردشگران را به جنوبی‌ترین نقطه ایران می‌کشاند.

به گزارش نصر، در روزهایی از سال مردم به تکاپو می‌افتند تا از زمین و آسمان خود را به این جزیره برسانند و به دنبال مکانی برای اقامت باشند. هرچند رزرو هتل در قشم کار چندان پیچیده‌ای نیست، اما بی توجهی برخی نکات می‌تواند این کار ساده را برای شما دشوار کند. برای آنکه خیال‌تان از بابت رزرو هتل در این جزیره زیبا آسوده خاطر باشد، جااینجاس چند نکته مهم و مفید را با شما به اشتراک می‌گذارد.
 

چه زمانی به قشم سفر می‌کنید؟
برنامه ریزی برای سفر به قشم را می‌توان با زمان سفر آغاز کرد. به عبارت ساده‌تر بهترین زمان سفر به قشم کِی است؟ خوب پاسخ به این سئوال را نمی‌توان در یک جواب کوتاه خلاصه کرد. اگر کمی وقت و حوصله به خرج دهید، مفصل برایتان می‌گوییم که زمان چه نقشی در برنامه سفر شما به قشم بازی می‌کند:

آب و هوای قشم
قشم و کیش همسایه دیوار به دیوار نیستند، اما قرار گرفتن در جنوبی‌ترین استان کشور یک رهاورد مشترک برای هر دوی آنها داشته است: آب و هوای گرم و مرطوب. بهار که می‌شود، گرمای قشم تا اواخر فرودین به مسافران و گردشگران فرصت می‌دهد تا از زیبایی‌های طبیعی جزیره بهره‌مند شوند. به همین دلیل است که خیلی‌ها در عید برنامه سفر به این جزیره را می‌ریزند. اما فرودین که تمام می‌شود، گرمای شرجی به این جزیره هجوم می‌آورد؛ چنانکه کمتر گردشگری به خود جرأت می‌دهد که آفتاب داغ بهاری قشم را به جان بخرد.

هرچه از روزهای بهاری قشم به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، گرمای هوا نیز بی رحمانه‌تر می‌شود. به طوری که حتی برخی از قشم نشینان هم به اجبار به منطقه‌ای دیگر کوچ می‌کنند تا از تیغ نگاه خورشید در امان باشند. در مرداد ماه قشم روزهای داغی را تجربه می‌کند و دمای هوا گاهی به 50 درجه می‌رسد. در چنین هوایی، قشم خالی از گردشگر شده و گویی به خوابی تابستانه فرو می‌رود. به هر حال بیشتر جاذبه‌های قشم، طبیعی هستند و برای دیدن آنها باید در فضای آزاد سیر کنید. البته تعداد کسانی که از گرمای قشم فراری هستند، صفر نیست. در ادامه به شما خواهیم گفت که چه چیزی می‌تواند این افراد را حتی در گرمای سوزان، به این جزیره بکشاند.
 

با فاصله گرفتن از تابستان، تب آن نیز رو به فروکش کردن می‌رود. هرچند این فرایند تا اواسط آبان ماه ادامه پیدا می‌کند. بنابراین با ورود به پاییز، هوای قشم هم رو به تعادل می‌رود. اما بهترین آب و هوا را می‌توان در سه ماه اول زمستان در این جزیره دید. در زمستان، قشم کم کم از لاکِ خود بیرون می‌آید و به استقبال گردشگران می‌رود. ماه‌های دی و بهمن ایده آل‌ترین زمان سفر به قشم هستند. البته اگر قصد دارید تنی به آب بزنید، پاییز و زمستان چندان مناسب این کار نیستند.

جشنواره‌های قشم؛ از خرید تا تماشای رقص‌های محلی
جشنواره‌های تابستانه کیش را به خاطر دارید؟ جشنواره‌های مهیج و پرجایزه؟ قشم هم از این جشنواره ها بی نصیب نمانده است. در جشنواره‌های تابستانه قشم هم اتفاقات جالبی رخ می‌دهد؛ از کنسرت‌های موسیقی تا تخفیف‌هایی که برای اقامت در هتل‌ها، خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری و استفاده از تفریحات در نظر گرفته می‌شوند. در این فصل حتی خودروهای ورودی به جزیره از پرداخت عوارض معاف می‌شوند. پس عجیب نیست که با وجود این تخفیف‌های چشمگیر، بعضی‌ها چندان اهمیتی به گرمای هوا ندهند. به علاوه برای آنها که به هوای شنا به قشم می‌روند، این گرما نوعی توفیق اجباری نیز هست.
 

جشنواره‌های قشم فقط از نوع جشنواره‌های امروزی نیستند. مردم قشم آداب و رسومی دارند که تماشای آنها برای گردشگران جالب است؛ رسومی که تلفیق آنها با مسابقه و موسیقی به جذابیتشان می‌افزاید. برای مثال اواخر تیر، در چند روستای قشم از جمله سلخ، رمچاه، لافت، هنگام، مسن و هرمز ماهیگیران دست از صید می‌کشند، لباس نو بر تن می‌کنند و با موسیقی و رقص محلی به استقبال فصل جدید صید می‌روند. این بزم، جشن نوروز صیاد نام دارد که مسابقه‌هایی مانند طناب کشی و قایقرانی هم چاشنی آن می شوند.

یک جشنواره تابستانی دیگر که روزهای پایانی شهریور برگزار می‌شود، جشن نخل و خرما است. اهالی قشم که زندگی‌شان به نخل و میوه شیرین آن وابسته است؛ در این ایام درخت نخل می‌فروشند، محصولات حاصل از خرما مثل شیره یا شیرینی‌های خرمایی را به نمایش می‌گذارند و هنرهای دستی برآمده از ساقه‌ها و برگ‌های نخل را به همگان نشان می‌دهند. جشن خرما با موسیقی و بازی‌های محلی و حرکت کاروان شترها جذابیت دوچندان می‌یابد.

کدام هتل‌های قشم را انتخاب می‌کنید؟
قبل از هر چیز باید بگوییم که قشم هتل پنج ستاره مانند آنچه در کیش سراغ داریم، ندارد. اما این به معنای آن نیست که هتل‌های قشم، لوکس نیستند. قشم هم هتل‌های شیک و چهارستاره دارد و هم هتل آپارتمان‌هایی با قیمت مناسب. بنابراین بابت قیمت هتل نگران نباشید. در جااینجاس ما کار شما را راحت‌تر کرده‌ایم. هتل‌های لوکس قشم را به شما معرفی کرده و حتی به شما گفته‌ایم که با شبی 180 هزار تومان در کدام هتل‌های قشم می‌توان اقامت کرد. در حقیقت هم آنهایی که به دنبال هتل ارزان در قشم می‌گردند و هم علاقه مندان به اقامت لوکس راضی خواهند شد.

بهترین هتل‌های قشم از نظر مسافران
اما همانطور که می‌دانید، قیمت هتلی که قرار است در آن اقامت کنید؛ از زمان سفر شما هم تأثیر می‌پذیرد. مثلا در تابستان که هتل‌های قشم خلوت‌ترند و جشنواره‌های تابستانی برای مسافران تخفیف‌های قابل توجهی در نظر می گیرند؛ شما به رزرو یک هتل ارزان در قشم نزدیک تر هستید. برعکس در فصل بهار و زمستان که سیل گردشگر به سوی این جزیره روان می‌شود، قیمت هتل‌های قشم هم بالاتر می‌رود. پیشنهاد ما این است که مقاله چرا قیمت هتل‌ها در بازه های زمانی مختلف نوسان دارد را هم بخوانید.

موقعیت مکانی هتل را از قلم نیندازید
به طور کلی قشم با جاذبه‌های طبیعی و مراکز خرید خود توانسته مسافران را به خود علاقه‌مند کند. گروهی تنها برای خرید به این جزیره می‌روند، برخی برای لذت بردن از طبیعت و دسته سوم هم به هر دو علاقه نشان می‌دهند. در راهنمای سفر به قشم؛ زیباترین جزیره ایران از دیدنی‌های قشم برایتان گفتیم؛ از رستوران‌ها، مراکز خرید و هتل‌های قشم. در بخش پایانی مطلب "راهنمای کامل رزرو هتل در قشم؛ چند نکته کاربردی"، نزدیک‌ترین هتل‌ها به این جاذبه‌های دیدنی و مراکز خرید را به شما معرفی می‌کنیم.

نزدیک‌ترین هتل‌ها به فرودگاه بین المللی قشم کدامند؟

هتل‌های قشم نزدیک بازار و مراکز خرید

هتل‌های ساحلی قشم

نزدیک‌ترین هتل‌ها به دره ستارگان قشم

هتل ساحل طلایی قشم: 11 تا 13 دقیقه
هتل بوتیک ایرمان قشم: 22 دقیقه
هتل آرتا قشم: 23 دقیقه
هتل کیمیا 2 قشم: 24 دقیقه
هتل کیمیا 3 قشم: 24 دقیقه

نزدیک ترین هتل‌ها به قلعه پرتغالی ها قشم

هتل آسمان قشم: 1 دقیقه
هتل آپارتمان پلاس: 2 دقیقه
هتل آپارتمان کاوان: 3 دقیقه

نزدیک‌ترین هتل‌ها به بازار قدیمی قشم

هتل آسمان قشم: 2 دقیقه
هتل آسماری قشم: 3 دقیقه
هتل نخل هنگام قشم: 3 دقیقه
هتل مروارید قشم: 4 دقیقه

نزدیک‌ترین هتل‌ها به سیتی سنتر 1 و 2

هتل آرتا قشم: 1 دقیقه
هتل بوتیک ایرمان قشم: 2 دقیقه
هتل آرام قشم: 4 دقیقه

نزدیک ترین هتل‌ها به بازار ستاره قشم

هتل رویال قشم: 2 دقیقه
هتل مارینا 2 قشم: 2 دقیقه
هتل آرتا قشم: 2 دقیقه
هتل بوتیک ایرمان قشم: 3 دقیقه
هتل آرام قشم: 3 دقیقه

نزدیک‌ترین هتل‌ها به مرکز خرید پردیس قشم
هتل آرام قشم: 1 دقیقه
هتل مارینا 2 قشم: 1 دقیقه
هتل بوتیک ایرمان قشم: 2 دقیقه
هتل رویال قشم: 2 دقیقه
هتل بهشت قشم: 2 دقیقه

نزدیک‌ترین هتل‌ها به جزیره‌های هرمز و هنگام
داستان رفتن از قشم به هرمز و هنگام کمی با جاذبه‌های دیگر فرق می‌کند. دیگر از کاشین خبری نیست و این، شناورهای دریایی هستند که شما را به این جزایر می‌رسانند. بنابراین اگر می‌خواهید به هرمز بروید، باید در یک ساعت از قبل تعیین شده در اسکله ذاکری حاضر باشید تا از آنجا سوار بر موج‌های آب به ساحل هرمز برسید. پس شاید بهتر باشد چند تا از نزدیک‌ترین هتل‌ها به اسکله شهید ذاکری را بشناسید:
 

هتل ریحان قشم: 3 دقیقه
هتل رویال قشم: 4 دقیقه
هتل بهشت قشم: 5 دقیقه
هتل نخل هنگام قشم: 6 دقیقه
هتل الوند 2 قشم: 6 دقیقه

برای رفتن به جزیره هنگام هم شما باید دو مسیر را طی کرده و از اسکله شهید ذاکری تا اسکله کندالو بروید و از آنجا با قایق خود را به هنگام برسانید. آنهایی که می‌خواهند شب را در هنگام و هرمز بمانند، باید در فکر اقامتگاه‌های بومگردی یا چادر زدن باشند. چرا که در این جزایر از هتل خبری نیست.

منابع و مآخذ:
رزرو هتل https://jainjas.com/
https://jainjas.com/qeshm
انتهای پیام/
راهنمای کامل رزرو هتل در قشم؛ چند نکته کاربردی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار