گزارش اختصاصی نصر از احتمال شیوع کرونا در پمپ های بنزین؛

کرونا در کمین پمپ بنزین ها

1398/12/26 - 10:33 - کد خبر: 16702 نسخه چاپی

نصر: با وجود اینکه پمپ بنزین‌ها می ‌توانندیکی از بزرگترین ناقلان ویروس کرونا باشند، اما آنچه از پمپ بنزین های سطح شهر دیده می شود، رعایت نکردن ابلاغیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی توسط متصدیان جایگاه های سوخت است.

به گزارش سرویس اجتماعی نصر، اوائل اسفند ماه سال جاری اولین مورد مثبت آزمایش کرونا در قم رسما اعلام شد و پس از آن شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در یک اطلاعیه ای اعلام کرد؛ «پیرو اطلاعیه وزارت بهداشت درباره همکاری در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ضروری است فرآیند سوختگیری و پرداخت هزینه سوخت در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت، توسط کارکنان جایگاه‌ها انجام و دستکش یکبار مصرف برای استفاده عموم در دسترس قرار گرفته شود و تاکید می‌شود فرآیند سوختگیری و پرداخت هزینه بدون دستکش یکبار مصرف انجام نشود.»

با توجه به اینکه ویروس کرونا در کمین پمپ بنزین ها نشسته و منتظر است تا افراد زیادی را گرفتار خود کند این مساله مورد توجه وزیر بهداشت نیز قرار گرفته و در آخرین صحبت های خود به این موضوع اشاره و اعلام کرد که پمپ بنزین‌ها می ‌توانند ۸۰۰۰ نفر را به ویروس کرونا آلوده کنند و قرار شده است نظارت بیشتری در این باره  اعمال شود.

طبق این اطلاعیه جایگاهداران باید تعداد کارکنان خود را افزایش داده و برای روند سوخت گیری با رعایت تمام موارد بهداشتی اقدام کنند، این اطلاعیه جایگاه‌داران را مکلف کرده است باید تمامی نازل‌ها، صفحه کلید دیسپنسرها، سرویس بهداشتی و ... به طور مستمر با مواد ضدعفونی کننده مناسب نظافت شود و تا اطلاع ثانوی در تمامی جایگاه‌های کشور لازم الاجراست.

اما آنچه از پمپ بنزین های سطح شهر دیده می شود، رعایت نکردن ابلاغیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی توسط متصدیان جایگاه های سوخت است و تنها در در صورتی که مردم به این موضوع پافشاری کنند سوخت گیری توسط متصدی انجام می شود.

یک اپراتور جایگاه های سوخت تبریز گفت: متاسفانه لوازم بهداشتی از قبیل دستکش و مواد ضد عفونی کننده دراختیار ما نگذاشته اند و من شاهد هستم که روزانه هزاران نفر در تماس با صفحه کلید دیسپنسر هستند و رمز کارت خود را وارد می کنند، این صفحه کلید هر روز یک بار صبح ها ضد عفونی می شود که عملا فایده ای ندارد چون هر روز هزاران نفر با این صفحه کلید در تماس هستند.

وی ادامه داد: من بعنوان یکی از نیرو های این جایگاه بی تقصیر هستم، چون هیچ دستکش و یا مواد ضدعفونی کننده ای برای ضدعفونی نازل و صفحه کلید ندارم.

در ادامه یکی دیگر از اپراتور های جایگاه سوخت که در حال  سوخت گیری بود، اظهار داشت: تاکنون موردی از آقایان پیش نیامده که بخواهند ما سوخت گیری کنیم و فقط برخی از بانوان سوخت گیری را به ما واگذار می کنند.

"ناصر راشدی"، رئیس ناحیه مرکزی شرکت پخش ملی فراورده های نفتی تبریز، اظهار کرد: تمام سعی ما بر این است که همه جایگاه های سطح استان از وسایل ضدعفونی کننده برخوردار باشند، هر کجا مواد ضدعفونی کننده پیدا می شود سریعا ما خریداری می کنیم، شرایط به گونه ای شده است که پول در جیب داریم اما مواد ضدعفونی کننده پیدا نمی کنیم.

راشدی ضمن قدردانی از زحمات پرستاران گفت: کاری که امروز پرستاران انجام می دهند با هیچ چیزی قابل تقدیر نیست، اما اپراتور های ما بدون لباس مناسب، ماسک، دستکش و... در تمامی جایگاه ها بصورت 24 ساعته فعال با همه مردم در ارتباط هستند، این نیرو ها مظلوم ترین قشری هستند که متاسفانه در این وضعیت بحرانی دیده نمی شوند.

انتهای پیام /
کرونا در کمین پمپ بنزین ها محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  ب ع   4 سالها پیش  

من خودم متصدی پمپ بنزین درمرگزیت تبریز هستم نه مواد ضدعفونی نه دستکش نه ماسک نه لباس ونه لوازم بهداشتی در اختیارمون نزاشتن حتا دستکش و ماسکی که خودمون استفاده میکنیم از جیب خودمون باحقوق ۱میلیونی خریداری میکنیم وبه چشم کسی دیده نمیشیم و بلکه فوشم میشنویم
به گوش مسعولین برسونین
پژوهشیار