استاندار آذربایجان‌غربی؛

مراکز عرضه مواد غذایی و جایگاه‌های سوخت تعطیل نمی‌شود

1398/12/25 - 10:40 - کد خبر: 16613 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تعطیلی نانوایی‌ها، مراکز عرضه مواد غذایی و جایگاه‌های سوخت طی روزهای پیش‌رو و به ویژه نوروز شایعه است و مردم نباید به این خبرهای کذب توجه کنند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، «محمدمهدی شهریاری» شامگاه دیشب در حاشیه جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی به خبرنگاران اظهار داشت: همه این مراکز که نیازهای روزمره شهروندان را تامین می‌کنند، باز خواهد بود و مردم در این خصوص نگران نباشند.

وی همچنین به آماده‌باش استان برای مقابله با شیوع این ویروس اشاره و اضافه کرد: همزمان با ایام نوروز ۱۳۹۹ همه مدیران استانی و شهرستانی در آماده‌باش کامل قرار دارند و مرخصی نیز ممنوع است. 

وی با تاکید بر لزوم اجرای همه مصوبه‌های ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی توسط نهادهای مسوول، بیان کرد: در خصوص ورود و خروج مسافران در استان مراقبت جدی صورت می‌گیرد و در برخی مناطق که مراوداتی با شهرستان‌ها و استان‌های دیگر دارد، این مراقبت جدی‌تر خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: بخش قابل توجهی از روند صعودی کرونا در شهرستان‌های استان بر اثر ارتباطاتی اتفاق افتاده که با ساکنان شهرستان‌های آلوده برقرار شده و قرار شد کنترل‌ها در این باره تشدید شود.

شهریاری اظهار کرد: فرمانداران شهرستان‌ها اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند و کنترل‌ها تشدید کنند تا زنجیره شیوع بیماری کرونا قطع شود.

وی از ساکنان استان درخواست که در خانه بمانند و از رفت و آمدهای غیرضروری پرهیز کنند زیرا این امر مهمترین کار برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری است.

استاندار آذربایجان‌غربی بر لزوم توجه مردم به قرنطینه خانگی نیز تاکید کرد و افزود: این امر مورد تاکید متخصصان و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی است و رعایت آن برای همه افراد ضروری به نظر می‌رسد.


افزایش اختیارات فرمانداران استان برای مقابله با کرونا
نماینده عالی دولت در آذربایجان‌غربی همچنین در سخنرانی پایانی هشتمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که عصر امروز برگزار شد و سه ساعت به طول انجامید، بیان کرد: به فرمانداران شهرستان های مختلف استان هم اختیاراتی داده شده است تا بتوانند از شیوع بیماری جلوگیری کنند. 

«شهریاری» به اشتغال بخش قابل توجهی از ساکنان استان به کشاورزی اشاره و پیشنهاد کرد که مردم به صورت خودجوش یک روز برای بسیج عمومی ضدعفونی معابر با استفاده از سمپاش‌های کشاورزی اختصاص دهند تا فرهنگ متعالی منطقه را به نمایش گذارند. 

وی چاره‌اندیشی جدی مسوولان امر برای مدیریت پسماند به ویژه پسماند اقلام بهداشتی در ارومیه را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای جلسه بعدی پیشنهادهایی در زمینه از سوی متولیان آماده شود. 


جانبازان بالای ۷۰ درصد اقلام بهداشتی دریافت می‌کنند
وی همچنین بررسی وضعیت شهرستان‌های استان در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا را مورد تاکید قرار داد و افزود: اقلام بهداشتی برای توزیع در بین جانبازان بالای ۷۰ درصد استان نیز مهیا شود  تا از طریق بنیاد شهید و ایثارگران توزیع گردد. 

بنا به این گزارش، به نقل از رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، در استان تاکنون نتیجه ۱۹۳ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند.
انتهای پیام/
مراکز عرضه مواد غذایی و جایگاه‌های سوخت تعطیل نمی‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار