استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد:

نگران وضعیت کارخانه ماشین سازی تبریز هستیم/ اجرای قانون ورشکستگی و خلع ید در انتظار سهامداران کمپرسورسازی تبریز

1398/12/25 - 01:10 - کد خبر: 16596 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: نگران وضعیت کارخانه ماشین سازی تبریز هستیم و امیدواریم وزارت صمت تدبیر جدی‌ تری نسبت به این کارخانه داشته باشد.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در بخشی از گفتگوی مفصل خود با خبرگزاری فارس درباره وضعیت گروه ماشین سازی تبریز و چند واحد بزرگ صنعتی واگذار شده به بخش خصوصی در تبریز ابراز نگرانی کرده و درباره وضعیت بلاتکلیفی گروه ماشین سازی تبریز و تاخیر در معرفی هیات مدیره قانونی این شرکت، اظهار کرد: این کارخانه (ماشین سازی تبریز) در اصل متعلق به صندوق بازنشستگان فولاد بود و سازمان خصوصی‌ سازی به نیابت از آنها کارخانه را به آقای قربانعلی فرخ‌ زاد فروخته بود. وقتی معامله کان لم یکن تلقی شد به صندوق بازگشت. در جلسه ‎ای که در این مورد در استانداری تشکیل دادیم اعلام کردیم که شما حق ندارید زمین‌ های کارخانه را بفروشید بلکه باید در کارخانه سرمایه‌ گذاری کنید اگر غیر از این باشد اجازه نمی‌ دهیم صاحب کارخانه باشید.
 
وی افزود: صندوق هم که مثل سایر کانون‎ های این چنینی از توانایی لازم برای اداره کارخانه برخوردار نبود نتوانستند به تعهدات خود عمل کرده و هیات مدیره معرفی کنند. در آن ایام کارخانه را به سختی سر پا نگه داشته بودیم. تا اینکه امروز به ایدرو(سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) سپرده شده است. این سازمان هم 9 ماه فرصت دارد تا به شکل اساسی نسبت به احیاء کارخانه تدبیر کند.
 
 استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: در هر صورت خودمان هم نگران وضعیت کارخانه هستیم و امیدواریم وزارت صمت تدبیر جدی‌ تری نسبت به این کارخانه داشته باشد. البته وضعیت فعلی بهتر از گذشته است و مجموعه فعالان صنعت ماشین سازی از وضعیت فعلی کارخانه نسبت به گذشته که کارخانه را به یک فرد خاص فاقد صلاحیت سپرده بودند، راضی‌ تر به نظر می‌رسند؛ اما مسئله به طور کامل حل نشده است. ما هم پیگیر هستیم تا بالاخره احیای کارخانه به سرانجام برسد.
 
وی درباره وضعیت سایر شرکت‎های مشکل دار استان، از جمله بلبرینگ سازی و کمپرسورسازی تبریز نیز گفت: وضعیت بلبرینگ سازی تا حدودی حل شده است. بعد از اینکه شرکت اعلام ورشکستگی کرد، اداره تصفیه امور ورشکستگی کارخانه را به شکل اجاره واگذار کرده. کارخانه هم بروزرسانی می‎شود و با تغییر مالکیت به شکل بهره‌بردار کارها پیش می ‎رود و مشکل خاصی نیست.
 
پورمحمدی ادامه داد: اما کمپرسورسازی تبریز متاسفانه 35 میلیارد تومان بدهی دارد و حالا تسهیلات بیشتری می‎ خواهد و بانک‌ ها هم برای ارائه تسهیلات  سرمایه در گردش تضمین می‎ خواهند. کمپروسورسازی از صنایع مهم استان به شمار می‌ رود و متاسفانه هیات مدیره شرکت توانایی فنی و تخصصی لازم برای اداره شرکت را ندارند و حتی حاضر نیستند در قبال دریافت تسهیلات بیشتر تضامین مناسبی در اختیار بانک قرار دهند.
 
استاندار آذربایجان شرقی گفت: ما هم به صورت شفاف به صاحبان صنایع اعلام کرده‎ایم قرار نیست که آنها مدام بخواهند مشکل ایجاد کنند و ما هم تسهیلات بدهیم و ترمیم کننده باشیم. اگر نتوانند واحدشان را اداره کنند سرنوشت ورشکستگی را باید بپذیرند و مانند بلبرینگ سازی خلع ید شوند تا صنایع به کسانی که دارای اهلیت هستند واگذار شود.
 
انتهای پیام/
 
نگران وضعیت کارخانه ماشین سازی تبریز هستیم/ اجرای قانون ورشکستگی و خلع ید در انتظار سهامداران کمپرسورسازی تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار