خبر/

یوفا: تعویق یورو ۲۰۲۰ اجتناب‌ناپذیر است

1398/12/24 - 15:00 - کد خبر: 16572 نسخه چاپی

نصر: تازه‌ترین گزارش واصله از سوی سازمان بهداشت جهانی، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) را مجبور به تعویق یورو ۲۰۲۰ می‌کند و محتمل‌ترین گزینه برگزاری این تورنمنت سال ۲۰۲۱ است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده است که این نهاد به یوفا هیچ تضمینی نمی‌دهد که اپیدمی جهانی ویروس کرونا تا ۱۲ ژوئن یعنی زمانی که یورو ۲۰۲۰ قرار است در رم آغاز شود، به طور کامل تحت کنترل درآید.

این اعلامیه در تصمیم تعویق این تورنمنت در جلسه‌ای که قرار است سه شنبه هفته جاری با حضور نمایندگان ۵۵ فدراسیون عضو یوفا، برگزار شود، تعیین کننده خواهد بود. یوفا از ۱۲ شهر میزبان یورو ۲۰۲۰ هیچ اخبار خوشایندی دریافت نکرده است؛ شهرهایی که کشورهای مطبوع آنها تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته‌اند.

براساس اعلام یکی از منابع یوفا به نشریه آ.اس اسپانیا «احساس عمومی این است که تعویق یورو ۲۰۲۰ اجتناب ناپذیر خواهد بود.»

محتمل‌ترین نتیجه گیری نشست آتی یوفا، برگزاری این تورنمنت با یک سال تاخیر و در تابستان سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

چنین سرنوشتی برای کوپا آمریکا نیز قابل تصور است؛ تورنمنتی که طبق برنامه قبلی قرار است تابستان سال جاری به میزبانی مشترک آرژانتین و کلمبیا برگزار شود.

این تغییرات در تقویم بین المللی، متعاقبا روی دوره بعدی جام باشگاه‌های جهان نیز تاثیرگذار خواهد بود و با توجه به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در فصل زمستان، در نتیجه این بازی‌ها تا تابستان سال ۲۰۲۲ به تعویق خواهد افتاد.

گزینه دیگر که البته احتمال کمتری دارد، این است که برگزاری این تورنمنت به میزبانی تنها یک کشور انجام شود؛ راه حلی که البته توصیه نمی‌شود.

با این وجود، «الکساندر چفرین» رییس یوفا هنوز نمی‌خواهد با واقعیت این اپیدمی جهانی مواجه شود. او در کنگره هفته گذشته یوفا در آمستردام، حتی از فکر کردن به ایده تعویق یورو ۲۰۲۰ اجتناب کرد.

با این وجود، گسترش کرونا طی هفته‌های اخیر در کنار اقدامات پیشگیرانه اتخاذ شده توسط دولت‌های کشورهای اروپایی و به ویژه بیانیه سازمان بهداشت جهانی در همه‌گیر اعلام کردن کرونا، به احتمال زیاد عقیده چفرین را تغییر خواهد داد.
انتهای پیام/
یوفا: تعویق یورو ۲۰۲۰ اجتناب‌ناپذیر است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار