در اطلاعیه مشترکی عنوان شد؛

رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی و ضد عفونی کردن مساجد

1398/12/22 - 14:03 - کد خبر: 16449 نسخه چاپی

نصر: برخی از ادارات و نهادهای استان آذربایجان شرقی در خصوص ضرورت رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی و ضد عفونی کردن مساجد اطلاعیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش نصر به نقل از مهر، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، شورای رسیدگی به امور اِئمه جماعات استان، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه عاشورا همزمان با شیوع گسترش ویروس کرونا در استان اطلاعیه مشترکی صادر کردند.
در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع مردم مؤمن و صبور استان آذربایجان شرقی می‌رساند در پی شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و لزوم مبارزه جدی و عزم ملی برای پیشگیری از گسترش آن وبا توجه به اطلاعیه‌های متعدد ستاد ملی مبارزه با کرونا و در راستای عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری (مد ظله) مبنی بر رعایت موازین بهداشتی و عمل به توصیه‌های مسئولین ذیربط مواردی جهت رعایت تا اطلاع ثانوی در ارتباط با مساجد و اماکن مذهبی و امامزادگان به سمع و نظر امت مسلمان و متدین استان می‌رساند:
رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی و ضد عفونی نمودن مساجد و اماکن مذهبی و بقاع متبرکه مخصوصاً محل‌هایی که در معرض تماس دست‌ها می‌باشد به صورت روزانه از طرف هیأت امنا و متولیان اماکن مذکور الزامی می‌باشد.
برگزاری مراسمات و مجالس ختم و ترحیم متوفیان در مساجد و حسینیه‌ها ممنوع بوده و هیأت امنا از برگزاری آن جلوگیری نمایند.
نماز جماعت و مراسمات ملی، مذهبی، اعیاد و وفیات ائمه معصومین (ع) در مساجد و اماکن مذهبی برگزار نخواهد شد.
توزیع چای و هرگونه پذیرایی ممنوع بوده و درب‌های مساجد در زمان اذان به صورت محدود برای پخش اذان و اقامه نماز به صورت فرادا با استفاده از مهر و سجاده شخصی باز خواهد بود.
بدون شک در کنار رعایت اصول بهداشتی و موارد ذکر شده دعا و نیایش و تضرع شبانه مؤمنین و بندگان مخلص خداوند متعال به درگاه آن یگانه بی همتا و خواندن دعاهای ماثور مخصوصاً دعای هفت صحیفه سجادیه، دعای نور، زیارت عاشورا، دعای عظم البلاءامام زمان (عج) مورد سفارش و توصیه است.
انتهای پیام/
 رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی و ضد عفونی کردن مساجد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار