فرماندار ویژه مرند خبر داد:

مرگ سه نفر کرونایی در شهرستان مرند

1398/12/21 - 13:46 - کد خبر: 16352 نسخه چاپی

نصر: فرماندار ویژه مرند با اشاره به وجود ۷۸ نفر بستری مشکوک در شهرستان گفت: ما همچنین ۱۱ بیمار بستری شده مبتلا به کرونا و سه نفر فوتی بر اثر کرونا داشتیم.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، داود گرشاسبی امروز در نشست خبری که با حضور امام جمعه و منتخب مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ضمن اشاره به درگیر بودن دنیا و نیز کشور ما به کرونا ویروس اظهار داشت: شرایط عمومی شهرستان مرند نیز در این خصوص تابع شرایط کشور و دنیا است و ما سعی می کنیم در شهرستان، مسیر اقناعی را پیش برده و شعار «در خانه بمانیم» را تحقق بخشیم.

وی با بیان اینکه دغدغه ما حضور مردم در بازار و اجتماعات است، گفت: با توجه به انتشار سریع ویروس در اجتماعات، همه مراسم ها و برنامه ها در حوزه های مختلف تعطیل شده است.

فرماندار ویژه مرند افزود: مجموعه فضای مجازی شهرستان کمک کند مردم در خانه بمانند تا از این دوره سخت گذر کنیم.

وی تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم مردم درک و فهم مشترک از عمق بیماری کرونا ویروس داشته باشند و اقدامات لازم را در خصوص مبارزه و پیشگیری آن انجام دهند.
گرشاسبی اظهار داشت: ما در طول روزهای گذشته سعی کردیم ورودی های شهرستان را کنترل و مهمانان ورودی را پایش کنیم.

وی افزود: در حوزه درمان نیز ابتدا ۳۰ درصد بیمارستان شهر را آماده بستری بیماران کرونا ویروس کرده بودیم که اکنون این رقم از ۶۰ درصد ظرفیت بیمارستان گذشته است.
فرماندار ویژه مرند در خصوص قرنطینه روستای دیزج حسین بیگ نیز گفت: اقدامات لازم در جهت قرنطینه این روستا با همکاری و تعامل خود اهالی انجام گرفته است.

وی با اشاره به ایجاد خط تولید الکل در سرم سازی مرند خاطرنشان کرد: هدف ما در  این شهرستان تجهیز بیمارستان دولتی به مواد ضدعفونی و بهداشتی در اولویت اول و سپس بخش های خصوصی و سایر مراکز است.

گرشاسبی اعلام کرد: برای شرایط خاص نیز مکان های جایگزین از قبیل سالن های ورزشی و خوابگاه‌ پیش بینی کرده ایم که در مواقع ضروری تحویل مرکز بهداشت و درمان شهرستان خواهند شد.

فرماندار ویژه مرند در ادامه در مورد ازدحام جمعیت در مقابل نانوایی ها نیز تصریح کرد: شلوغی نانوایی ها در روزهای اخیر بدلیل وجود برخی شایعات بوده و هرگونه بحث تعطیلی نانوایی ها کذب محض است و حتی سهمیه آرد نانوایی ها را ۸۰ تن نیز افزایش دادیم.


تشکیل ستاد مردمی مبارزه با کرونا 
امام جمعه مرند نیز در این نشست اظهار کرد: بحث وجود کرونا ویروس در کنار تلخی ها و مشکلات، انسجام و وحدت را در جامعه ایجاد و همه ما را برای مبارزه با کرونا ویروس و شکست آن متحد کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین علی نعمت زاده اعلام کرد: ستاد مردمی مبارزه با کرونا ویروس در مرند تشکیل و با افتتاح شماره حساب آماده دریافت کمکهای خیرین در این زمینه است.

وی ابراز داشت: ما باید تلاش کنیم برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، بازاریان را به بستن اختیاری مغازه ها تشویق کنیم.
امام جمعه مرند گفت: فعالان فضای مجازی همچنین باید با آگاه کردن مردم از خطرات حضور در اجتماعات و مکان های عمومی، آنها را به ماندن در خانه قانع کنند.
وی یادآوری کرد: ضروری است قضیه کرونا را جدی گرفته و به دور از سلایق سیاسی و جناحی در جهت مبارزه با آن عمل کنیم.

نماینده منتخب مردم شهرستان های مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه وضعیت شهرستان مرند بحرانی اعلام شده است، گفت: مهم ترین رسالت مردم و مسئولین در این وضعیت بحرانی، کنار هم بودن است و با اعتمادسازی در جامعه، می توان به سرعت از این بحران عبور کرد.

معصومه پاشایی افزود: خانه نشینی، اصلی ترین راه مقابله با شیوع ویروس کروناست و اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند، با کمترین هزینه های جانی و مالی میتوانیم این بحران را رد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همگان باید با همکاری و هماهنگی تلاش کنیم تا بیماران با مشکل مواجه نشوند و شهروندان با اجتناب از ترددهای غیرضروری مانع رشد این ویروس شوند.
شهرستان مرند با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده است.
انتهای پیام/
مرگ سه نفر کرونایی در شهرستان مرند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار