معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه؛

بازار مراغه در راستای پیشگیری از کرونا تعطیل شد

1398/12/21 - 13:35 - کد خبر: 16347 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه با تاکید بر لزوم همکاری عمومی در مقابله با کرونا گفت: بازار این شهرستان در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس و با مصوبه شورای تامین تا عید نوروز تعطیل خواهد بود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حمید شکری امروز در نشست با اصحاب رسانه مراغه افزود: همه واحدهای صنفی این شهرستان به جز نانوایی ها، قصابی ها، مرغ فروشی، میوه فروشی و سوپرمارکت ها و نیز لوازم بهداشتی و داروخانه تعطیل خواهد بود.

وی ادامه داد: اجرای این تصمیم با وجود تشدید مشکلات اقتصادی و معیشتی برای قشر کم درآمد جامعه، در وضعیت کنونی که جامعه با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کند، اجتناب ناپذیر است.

شکری اضافه کرد: با وجود تعطیلی بازار این شهرستان، هیچ گونه مشکل و کمبودی در زمینه تامین آرد و نان و نیز ارزاق و کالاهای عمومی وجود نداشته و این مایحتاج در اختیار عموم شهروندان قرار می گیرد.


مبادی ورودی و خروجی مراغه پایش و کنترل می شود
فرماندار مراغه با اشاره به لزوم نظارت بر ترددها در این شهرستان گفت: در این راستا، تمامی خودروهای عمومی و شخصی در مبادی ورودی شامل میدان بسیج و پلیس راه مراغه- هشترود از سوی ایستگاه های ویژه پایش سلامتی از نظر ابتلا به این بیماری به صورت ۲۴ ساعته غربالگری می شوند.

شکری افزود: همچنین در ترمینال مسافری، ایستگاه راه آهن و فرودگاه این شهرستان نیز تدابیر ویژه ای انجام می شود.
وی اضافه کرد: پرهیز از ترددهای غیر ضروری در روزهای آینده می تواند زمینه ساز کاهش روند شیوع ابتلا به این بیماری در این شهرستان شود.


آمادگی مراکز درمانی مراغه برای بستری و درمان بیماران
رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: هم اکنون ۴۷ نفر در دو بخش مردان و زنان در بیمارستان امیرالمومنین (ع) بستری هستند که از این تعداد فقط دو مورد مثبت به کرونا هستند.

اصغر تنومند افزود: هم اکنون از مجموع ۱۳ بیمار کرونایی در این شهرستان، ۱۰ بیمار پس از گذراندن دوره درمان  و بستری خود، ترخیص شده و در منازل خود تحت مراقبت های مراکز بهداشتی قرار دارند.

وی ادامه داد: تاکنون ۹۸ بیمار مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی این شهرستان مورد مراقبت قرار گرفته که بیشتر آنها با منفی شدن نتیجه آزمایشات،  ترخیص شده اند.
تنومند با بیان اینکه هم اکنون دو بخش مردان وزنان در بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان برای پذیرش بیماران کرونایی آماده است گفت: دو بخش دیگر نیز برای مواقع ضروری در این مرکز درمانی آماده سازی شده که قادر به پذیرش حدود ۱۲۰ بیمار احتمالی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در فازهای بعدی نیز این شهرستان قادر به پذیرش و ارائه خدمات به ۲۰۰ بیمار احتمالی و با بسیج تمامی مراکز درمانی قادر به پذیرش بیش از ۳۵۰ بیمار با تمامی امکانات مراقبتی و درمانی خواهد بود.


موردی از ابتلای کارکنان درمانی مراغه به کرونا وجود ندارد
رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: خوشبختانه و با رعایت موازین بهداشتی و تامین لوازم مورد نیاز، تاکنون موردی از ابتلای کارکنان بخش های درمانی این شهرستان به بیماری کرونا مشاهده نشده است.

تنومند افزود: در راستای تامین ایمنی لازم و رفاه کارکنان بخش های درمانی این شهرستان دو مرکز اقامتی برای آنان آماده سازی شده تا در صورت لزوم آماده خدمات رسانی شبانه روزی به بیماران احتمالی باشند.

وی با بیان اینکه نتیجه نمونه های ارسالی آزمایشات بیماران مشکوک به کرونا در مرکز استان ۴۸ ساعته آماده می شود ادامه داد: هم اکنون نیز آزمایشگاه این دانشکده از امکانات مناسب برای بررسی نمونه های احتمالی در صورت موافقت و تایید وزارت بهداشت و نیاز شهرستان و منطقه برخوردار است.

وی افزود: هزینه های تشخیصی، بستری و درمان بیماران کرونایی براساس مصوبات وزارت بهداشت رایگان خواهد بود.


مواد ضد عفونی کننده و بهداشتی مورد نیاز تامین شده است
فرماندار مراغه با اشاره به تامین کالاهای بهداشتی این شهرستان در روزهای اخیر گفت: تاکنون بیش از ۳۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و الکل در بین مراکز فروش و داروخانه ها برای استفاده شهروندان توزیع شده است.

شکری افزود: به دلیل وجود کارخانه الکل سازی در این شهرستان تاکنون بیش از ۲۴ هزار لیتر الکل در این واحد تولید و در اختیار شهرستان و نیز کارخانه های بخش خصوصی برای تولید مواد ضدعفونی کننده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین پنج هزار لیتر مواد شوینده بهداشتی استاندارد توسط مراکز فروش و نیز سه هزار لیتر نیز توسط ارتش در مناطق مختلف این شهرستان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا توزیع و عرضه شده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
انتهای پیام/
بازار مراغه در راستای پیشگیری از کرونا تعطیل شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار