مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان اردبیل؛

استان اردبیل رتبه نخست کاهش تصادفات رانندگی کشور را کسب کرد

1398/12/21 - 13:00 - کد خبر: 16342 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با تلاش‌های انجام یافته طی ۱۰ ماه گذشته استان اردبیـل در کاهش تصادفات برون‌شهری رتبه اول کشور را کسب کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علی رحمتی امروز با بیان اینکه میزان تصادفات برون شهری استان در این مدت  درصد ۱۵.۹ درصد کاهش یافته، افزود: پارسال  ۱۵۱ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند که امسال در این مدت  با کاهش ۲۴ نفری به ۱۲۷ نفر رسیده است.

وی بیان‌کرد: بر اساس گزارش دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای کشور در مجموع تصادفات برون‌شهری و روستایی نیز استان با کاهش ۵.۴ درصدی در رتبه هفت کشوری قرار گرفت.

رحمتی ایمن‌سازی جاده‌ها، اصلاح و حذف نقاط حادثه‌خیز را از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ذکر کرد و افزود: امسال تاکنون حدود ۷۳ کیلومتر از جاده‌های استان روکش آسفالت، ۱۶۶ هزار مترمربع لکه‌گیری و ۱۰۸ هزار مترطول درزگیری شده است.

وی  با بیان اینکه ۱۶۷ کیلومتر از راه‌های استان اردبیل به سامانه روشنایی تجهیز شده ، گفت: تجدید خط‌کشی هزار و ۳۷۰ کیلومتر، نصب سه هزار و ۸۸۵ عدد تابلوهای الزامی راه‌ها را از جمله اقدامات مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ها دانست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از فعالیت ۶۴ سامانه ترددشمار در جاده‌های استان اردبیل خبرداد و افزود: ۴۰ دوربین نظارت تصویری، ۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و دو سامانه نوین حین حرکت نیز در جاده‌های  استان اردبیل فعال است.
انتهای پیام/
استان اردبیل رتبه نخست کاهش تصادفات رانندگی کشور را کسب کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار