رییس سازمان صمت آذربایجان‌غربی خبر داد:

صادرات ۱.۲ میلیون تُن کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی

1398/12/21 - 10:45 - کد خبر: 16315 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال یک‌میلیون و ۲۰۵ هزار تن انواع کالا از گمرکات و بازارچه‌های این استان صادر شده‌است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، غلامرضا بابایی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: ارزش این میزان کالای صادراتی، یک میلیارد و ۷۲۴ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۴۴ درصد رشد دارد.

وی بیان کرد: همچنین طی این مدت ۵۵۲ هزار و ۹۳۳ تن کالا از گمرکات و بازارچه‌های آذربایجان‌غربی به ارزش بیش از ۷۹۰ میلیون دلار وارد کشور شده‌است.

وی بیان کرد: با این آمار نیز از لحاظ ارزش کالاهای وارداتی ۶۹ درصد افزایش دارد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: عمده کالاهای صادراتی از استان سیب تازه به ارزش ۱۳۵ میلیون دلار، انواع روغن‌های سبک به ارزش ۱۲۳ میلیون دلار، هندوانه، انواع آب‌میوه و کنسانتره، آب سیب تازه، لوازم خانگی، کف‌پوش‌ها، فرش، انواع مصنوعات، انواع لوازم آشپزخانه، انواع پلی‌اتیلن، انواع سنگ‌های مرمر و تراورتن است.

بابایی با اشاره به عمده کالاهای وارداتی نیز اظهار داشت: انواع الیاف مصنوعی، قطعات خودرو، انواع لاستیک خودروهای سبک و سنگین، قطعات آسانسور، ورق کائوچو، لاشه و شقه گوشت قرمز عمده محصولات وارداتی را از گمرکات استان شامل  می‌شود.

بنا به این گزارش، آذربایجان‌غربی ۹ گمرک و ۶ بازارچه مرزی دارد؛ این استان با ۹۶۷ کیلومتر مرز، دروازه ایران به اروپا بوده و مرز رسمی کشورمان با ترکیه تنها در این استان وجود دارد.
انتهای پیام/
صادرات ۱.۲ میلیون تُن کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار