استاندار اردبیل؛

بستری‌های کرونا در اردبیل باید به نصف کاهش یابد

1398/12/21 - 10:15 - کد خبر: 16311 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل با اشاره به بستری شدن حدود ۲۰۰ بیمار مشکوک کرونا در بیماستان‌های استان گفت: باید تلاش کنیم با اقدامات پیشگیرانه این میزان را به نصف کاهش دهیم.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو امروز در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان بیان‌کرد: مردم باید با عمل به توصیه‌های پزشکی که با هدف حفظ سلامت آنان ارائه می‌شود، در راستای پیشگیری از وقوع بحران در خصوص شیوع این ویروس اقدام کنند.
وی افزود: با گذر از مرحله شدید شیوع ویروس بعد از فروردین ماه از میزان بستری‌ها و تلفات این بیماری کاسته می‌شود.

وی محدود کردن دید و بازدیدها و تاخیر در خریدهای غیرضروری را از جمله مهم‌ترین اقداماتی ذکر کرد که  مردم باید به آن توجه داشته باشند. 
استاندار اردبیل همچنین با اشاره به محدود کردن عبور و مرور خارج از استانی،  این اقدام را در جلوگیری از ورود و یا خروج افراد بیمار و مشکوک به ویروس اعلام کرد و گفت: این اقدامات در  مسیر خلخال- اسالم ، نمین- آستارا و مشگین‌شهر - اهر در حال اجراست. 

بهنامجو با تجلیل از اقدامات قابل تحسین پزشکان و کادر درمانی بر تلاش برای تامین تجهیزات مورد نیاز آنان تاکید کرد و گفت: نیروهای درمانی با ایثار و از خودگذشتگی در راستای پیشگیری از افزایش تلفات انسانی تلاش می‌کنند و اقدام آنان جهاد در راه خدا است. 

وی به تدوین برنامه‌های کوتاه مدت پزشکی در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس اشاره کرد و خواستار مشارکت مردم و مسوولان مربوطه برای کنترل این بیماری در استان شد.
به گفته وی، درمان برخی مبتلایان به این ویروس در خانه و جلوگیری از مراجعه به بیمارستان از جمله برنامه‌هایی است که در راستای کاهش مراجعات به مراکز درمانی پیشنهاد شده و عملیاتی می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به همت فناوران استان در خصوص ساخت ربات جایگزین پرستار با هدف ارائه خدمات در بیمارستان‌ها گفت: با آغاز فعالیت این ربات بخشی از وظایف پزشکان و کادر درمانی به این ربات سپرده می شود.

وی اظهار کرد: در راستای تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک نیز گروه‌های مختلف مردم و بسیج وارد میدان شده و اقدامات گسترده‌ای را در استان آغاز کرده‌اند.
در  استان اردبیل ۹۱ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند و تاکنون ۱۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
انتهای پیام/
بستری‌های کرونا در اردبیل باید به نصف کاهش یابد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار