معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف آذربایجان‌غربی؛

میهمانان نوروزی در امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان‌غربی پذیرش نمی‌شوند

1398/12/21 - 10:00 - کد خبر: 16308 نسخه چاپی

نصر: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با ایام نوروز امسال، میهمانان نوروزی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان پذیرش نمی‌شوند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام داود میرزایی امروز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این اقدام در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: در شرایط فعلی و برای پیشگیری و مقابله با کرونا، رفت و آمد و تردد به بقاع متبرکه تعطیل است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تعطیلی امامزادگان و بقاع متبرکه همزمان با ماه رجب است، مردم آذربایجان‌غربی می‌توانند مراسم مذهبی از جمله مداحی و سخنرانی‌ها را به‌صورت آنلاین از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دنبال کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی ادامه داد: تعطیلی این مراکز معنوی و فرهنگی تا اطلاع ثانوی است و هرگونه تغییر در این تصمیم از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، هشت هزار و ۴۰ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۲۹۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
تاکنون در آذربایجان‌غربی ۱۰۰ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
انتهای پیام/
میهمانان نوروزی در امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان‌غربی پذیرش نمی‌شوند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار