رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل؛

دانشگاه آزاد اردبیل دانشجوی ترک پذیرش می‌کند

1398/12/20 - 16:00 - کد خبر: 16275 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از تلاش برای پذیرش دانشجو از کشور ترکیه برای این مرکز علمی خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اسحق رسولی امروز در گفت و گو با خبرنگار به سفر اخیر خود به ترکیه اشاره کرد و اظهارداشت: دستاوردهای علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با دانشگاه‌های ترکیه به اشتراک گذاشته خواهد شد.

وی هدف از بازدید دانشگاه‌های ترکیه را جذب دانشجوی غیرایرانی و تبادل دستاوردهای علمی با دانشگاه‌های مطرح این کشور ذکر کرد.

وی گفت: در جریان سفر به ترکیه با یک هولدینگ ترکیه‌ای و یک آژانس گردشگری قراردادهای همکاری امضا شد که جذب دانشجوی غیرایرانی برای دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد کلینیک درمانی تخصصی آلزایمر با مشارکت سه جانبه چین، ایران و ترکیه از جمله بندهای این قرارداد است.

وی افزود: همکاری در فعال‌سازی دانشکده و مدرسه عالی گردشگری و میهمان‌نوازی در سرعین و سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری اردبیل و بازاریابی بین‌المللی محصولات دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر بندهای این قرارداد است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: این سفر در راستای راهبرد توانمندسازی و تاثیرگذاری بین‌المللی این دانشگاه صورت گرفت و زمینه‌سازی برای صادرات محصولات دانش بنیان دانشگاه، معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در برخی رسانه‌ها، مجامع دانش‌آموزی و دانشجویی برای پذیرش دانشجوی غیرایرانی و برقراری روابط همکاری با دانشگاه‌های معتبر ترکیه از فعالیت‌های انجام شده در این سفر بود.

رسولی افزود: در این سفر در جمع ۵۰۰ نفری اتحادیه جوانان ترکیه با سخنرانی به معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های  دانشگاه آزاد اسلامی و تسهیلات و امتیازات آن برای جوانان ترکیه پرداخته و در حاشیه برنامه بین آنان که از سراسر ترکیه حضور داشتند، بروشورهای معرفی دانشگاه آزاد اسلامی توزیع شد.

وی گفت: با توجه به استقبال خوب حاضران قرار شد ۲۰ نفر از این جوانان نخبه به قید قرعه چند روزی میهمان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل شوند و از جاذبه‌های اردبیل و امکانات و فضای دانشگاه آزاد اسلامی بازدید داشته باشند.
انتهای پیام/
دانشگاه آزاد اردبیل دانشجوی ترک پذیرش می‌کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار