مدیرعامل ماشین سازی تبریز عنوان کرد؛

ماشین سازی تبریز با همین وضعیت هم توان سوددهی دارد/ چیزی درباره بازگشت ماشین سازی تبریز به «ایدرو» به ما ابلاغ نشده است!

1398/12/20 - 15:30 - کد خبر: 16272 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز در خصوص مصوبه اخیر هیات عالی واگذاری درباره بازگشت سهام گروه ماشین سازی تبریز به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: تا حالا چیزی به ما ابلاغ نشده است!

به گزارش نصر، "ناصر فرج زاده" ظهر روز گذشته در حضور نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی از رشد 60 درصدی تولیدات کارخانه ماشین سازی تبریز نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: ما در حوزه فروش هم 280 درصد افزایش داشته ایم.

وی در ادامه از بازسازی ماشین آلات فرسوده این کارخانه با توان متخصصان داخلی شرکت خبر داد و اظهار کرد: ما تنها با 200 میلیون تومان ماشین آلات فرسوده مورد نیاز ماشین سازی را بازسازی کردیم و این در سایه توان متخصصان گروه ماشین سازی تبریز بوده است.

فرج زاده از پرداخت بخشی از بدهی های این شرکت نیز خبر داد و گفت: پرداخت های حقوق ما به روز است و بخشی از بدهی های شرکت به شرکت های خدماتی و بیمه و دارایی هم تسویه شده است و همچنین بسته معیشتی هم در آستانه عید نوروز به کارکنان ماشین سازی تبریز تخصیص داده شد.

وی در ادامه گروه ماشین سازی تبریز را یک صنعت زیرساختی عنوان کرد و افزود: هر کارخانه در ایران از محصولات گروه ماشین سازی تبریز استفاده می کند و ماشین سازی یک صنعت مادر است.

فرج زاده ادامه داد: ماشین سازی تبریز پتانسیل های بزرگی دارد و اگر مشکلات حل شود و کارخانه درست مدیریت شود، افراد زیادی می توانند در ماشین سازی تبریز مشغول به کار باشند.

وی گفت: ماشین سازی تبریز با همین وضعیت هم توان سوددهی دارد و می بینید که شرکت دِکِل آلمان با ماشین آلات جنگ جهانی دوم، امروز بروزترین ماشین افزارهای پنج محوره سی.ان.سی را تولید می کند و ماشین سازی تبریز هم چیزی از آن کم ندارد، چرا که مهم تکنولوژی تولید و حضور متخصصان امر است که در ماشین سازی تبریز وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر ماشین سازی تبریز حمایت شود، قطعا روزهای طلایی در پیش رو قرار دارد و دولت، مجلس و مجموعه حاکمیت باید برای حمایت از صنعت زیرساختی ماشین سازی تبریز در یک سو قرار گیرند.

فرج زاده درباره قرارداد صادراتی به سوریه هم گفت: این قرارداد لغو نشده و منتظر گشایش اعتبار اسنادی بین ایران و سوریه است تا بتواند اجرایی شود و ما منتظر هستیم تا دولت اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در ادامه در پاسخ به اشکالات قانونی حضور صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در ماشین سازی تبریز و عدم تعیین هیات مدیره، اظهار کرد: من در جایگاهی نیستم که بتوانم درباره این مسائل اظهار نظر کنم و ابلاغ من از سوی صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره است، حالا اینکه بقیه هیات مدیره کجا هستند را باید از مسئولان مربوطه سوال کنید.

فرج زاده در خصوص مصوبه اخیر هیات عالی واگذاری درباره بازگشت سهام گروه ماشین سازی تبریز به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز گفت: تا حالا چیزی به ما ابلاغ نشده است! اما در هر حال اینکه ماشین سازی در اختیار وزارت صمت باشد یا وزارت کار در عمل به جز تغییرات مدیریتی تاثیر چندانی نخواهد داشت و در هر حال دولت باید پای کار بیاید تا ماشین سازی تبریز بتواند به روزهای اوج خود بازگردد.

وی در پایان اظهار کرد: تا کنون صندوق بازنشستگی فولاد یک ریال هم به عنوان آورده به ماشین سازی تبریز نیاورده است و همه خریدها و پرداخت ها در سایه تلاش و تولید مجموعه گروه ماشین سازی تبریز بوده است.

گزارش نصر می افزاید، با تصویب هیات عالی واگذاری و با ابلاغ وزیر اقتصاد، سهام گروه ماشین سازی تبریز به دولت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بازگردانده شد. در سیصد و پنجاه و هفتمین جلسه هیات واگذاری رأس ساعت 14 روز دوشنبه مورخ 1398/10/09 که در محل سالن جهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی تشكیل شد، در مورد بازگشت سهام گروه ماشین سازی تبریز به ایدرو و تعیین وضعیت واگذاری چند شرکت دولتی دیگر از جمله شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تصمیم گیری شد.

در حالی که سهام گروه ماشین سازی تبریز از دی ماه گذشته با ابلاغ وزیر اقتصاد به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بازگشته است که هنوز هیات مدیره جدید و قانونی این شرکت از سوی این سازمان معرفی نشده است.

بازگشت سهام گروه ماشین سازی تبریز به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حالی انجام یافت که پیش از این آژانس خبری تحلیلی نصر در طی گزارشی مستند از غیر قانونی بودن واگذاری سهام این شرکت به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد خبر داده بود.

بر این اساس، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران موظف است با تحویل گرفتن مجدد گروه ماشین سازی تبریز ظرف سریع ترین زمان هیات مدیره و مدیرعامل قانونی این شرکت را معین کرده و نسبت به نوسازی و بهسازی خطوط تولید این شرکت جهت افزایش بهره وری و سودآوری این صنعت مادر کشورمان اقدام کند.
 

انتهای پیام/
 ماشین سازی تبریز با همین وضعیت هم توان سوددهی دارد/ چیزی درباره بازگشت ماشین سازی تبریز به «ایدرو» به ما ابلاغ نشده است! محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار