خبر/

چین کمر کرونا را شکست / فقط 19 ابتلا و 17 مرگ جدید

1398/12/20 - 13:00 - کد خبر: 16244 نسخه چاپی

نصر: "شی جن پنگ" رییس جمهوری چین امروز برای نخستین بار پس از آغاز بحران همه‌گیری کرونا در کشورش، راهی شهر ووهان چین شده است.

به گزارش نصر به نقل از عصر ایران، دولت چین موفق شده است آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا را به حداقل خود رسانده و آمار افراد بهبود یافته را به بالای 72 درصد برساند و طی روزهای گذشته بسیاری از مراکز درمانی مخصوص بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا را تعطیل کرده و بیماران بستری در این مراکز درمانی را به خانه‌هایشان بفرستد.

بنا به این گزارش، همزمان با شیوع جهانی ویروس کرونا به بیش از 100 کشور دنیا و خطرناک شدن همه‌گیری این ویروس در کشورهایی چون کره جنوبی، ایران و ایتالیا، مقامات چینی پس از بیش از دو ماه مبارزه سفت و سخت با ویروس کرونا و اعمال سیاست سختگیرانه قرنطینه در مناطق آلوده، در تدارک جشن خلاصی از شیوع ویروس کرونا جدید (بیماری کووید 19) هستند.



دیروز در کمترین میزان آمار مبتلایان جدید از زمان شیوع کرونا در چین طی 10 هفته گذشته ، تنها 19 مورد ابتلای جدید به کرونا ویروس جدید در چین ثبت شد و تعداد 17 نفر نیز به آمار جان باختگان در این کشور اضافه شد. این کمترین میزان مبتلایان و جان باختگان طی یک روز از زمان شیوع ویروس کرونا در چین است.

ویروس کرونا جدید از اواخر ماه دسامبر سال 2019 در شهر "ووهان" مرکز استان "هوبی" چین شیوع پیدا کرد و طی این مدت بر اساس آمارهای رسمی چین بیش از 85 هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و بیش از سه هزار نفر را به کام مرگ فرستاد.

دولت چین از همان ابتدای آغاز بحران، شهر ووهان و استان هوبی را به طور سفت و سخت قرنطینه کرد و اجازه خروج مردم از خانه‌هایشان را نداد. دولت چین همچنین با برپایی بیمارستان‌های صحرایی و ساخت بیمارستان هزار تحت خوابی طی کمتر از 10 روز صدها بیمار بدحال مبتلا به کرونا ویروس را بستری و درمان کرد.

طی روزهای گذشته دولت چین مراکز و بیمارستان‌های صحرایی را مختص بستری بیماران کرونایی کرده بود یک به یک تعطیل می‌کند.

همچنین "شی جن پنگ" رییس جمهوری چین امروز برای نخستین بار پس از آغاز بحران همه‌گیری کرونا در کشورش، راهی شهر ووهان چین شده است؛ شهری که کانون شیوع ویروس بوده و حالا به نظر می‌رسد این سفر نشانه‌ای است از فروکش کردن بحران و ارسال پیامی به همه جهان مبنی بر اینکه دولت چین توانسته با سیاست‌های سفت و سخت قرنطینه و روش‌های درمانی، ویروس کرونا را مهار کرده و شکست دهد.
 


با وجود فروکش کردن موج ابتلا و مرگ و میر بیماری کووید 19 در چین، اما شیوع جهانی این ویروس در بیش از 100 کشور جهان نگرانی سازمان بهداشت جهانی را سبب شده است.

در کشورهایی چون ایتالیا، ایران و کره جنوبی همه‌گیری ویروس کرونا و آمار روزانه مبتلایان جدید و تلفات ویروس روز به روز در حال گسترش است و معلوم نیست دولت‌های دیگر تا چه میزان قادر باشند ویروس کرونا را مهار کنند.
انتهای پیام/
چین کمر کرونا را شکست / فقط 19 ابتلا و 17 مرگ جدید خبرگزاری عصرایران


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار