رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز؛

حوزه کاری کادر درمانی آذربایجان‌شرقی طاقت‌فرسا است

1398/12/20 - 11:10 - کد خبر: 16226 نسخه چاپی

نصر: دبیر ستاد قرارگاه زیستی و رییس دانشگاه علوم‌پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت‌های مستمر کادر درمانی و پزشکی این استان در حوزه مبارزه با ویروس کرونا بسیار طاقت‌فرسا شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدحسین صومی امروز در گفت وگو با خبرنگار اظهار داشت: هر چند آذربایجان شرقی به لحاظ نیروی انسانی مورد نیاز در بیمارستان ها برای مقابله و مبارزه با ویروس کرونا و بستری شدگان مبتلا به کووید ۱۹ کافی است، اما اگر این امر به موضوعی طاقت فرسا تبدیل شده و موجب استهلاک کادر درمانی شود، برای مجموعه حوزه سلامت و بهداشت استان تهدیدی جدی خواهد بود.

وی تعداد کادر درمانی و پزشکی آذربایجان‌شرقی برای خدمات رسانی به مردم در بخش های مختلف درمانی را ثابت اعلام و اضافه کرد: چنانچه بخش های بستری بیمارستان های استان به دلیل شیوع وسیع ویروس کرونا و مثبت شدن آزمایشات مربوطه، تبدیل به بخش های بستری بیماران کرونایی شود، بدون تردید امکانات و تجهیزات کنونی بخش بهداشت و درمان و نیروی انسانی جوابگو نخواهد بود.

صومی با تاکید بر توانمندی های حرفه ای و فنی کادر درمانی و پزشکی آذربایجان شرقی برای مقابله با ویروس کرونا، یادآوری کرد: دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان در این زمینه هیچ گونه کمبودی ندارد و به مردم در این راستا اطمینان خاطر می دهیم.

وی با اعلام اینکه تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی و غیردولتی، خانه های بهداشت و مطب های پزشکان ملزم به پذیرش و  بررسی اولیه بیماران مشکوک به کرونا هستند، گفت: اگر چنانچه تعدادی از این افراد مشکوک قوی به کرونا تشخیص داده شوند باید به بیمارستان امام رضا تبریز منتقل شوند تا درمان های تخصصی در این مرکز درمانی ادامه یابد.

صومی ضمن تاکید بر لزوم خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی و عمومی در جامعه، اظهار داشت: طبق آمارهای رسمی سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حال افزایش است و در بدبینانه ترین حالت ابتلای ۷۵ درصد مردم جهان به این ویروس محتمل است که در این راستا مردم باید راهکارهای پیشگیرانه و جلوگیری از گسترش ویروس را در پیش بگیرند.

وی با اشاره به اینکه یک فرد کرونایی احتمال دارد بین چهار تا هشت نفر را به این ویروس مبتلا کند، ادامه داد: اگر ما بتوانیم این آمار را کاهش داده و به ازای یک بیمار کرونایی به یک نفر مبتلا برسیم در زمینه کنترل و جلوگیری از شیوع آن بسیار موفق عمل کرده ایم.

صومی، افزایش آگاهی های مردمی و اطلاع رسانی دقیق و به موقع را از ضرورت های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بین مردم دانست و اضافه کرد: در این راستا اصحاب رسانه و خبرنگاران رسالتی بسیار مهم و بزرگ همدوش با همکاران خود در حوزه درمان و آموزش پزشکی دارند.

صومی تشریح کرد: اگر دو درصد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا را در نظر بگیریم و در آذربایجان شرقی با جمعیت بیش از چهار میلیون نفری اقدامات کنترلی و پیشگیرانه به دقت رعایت نشود، تعداد مرگ و میر بسیار وحشتناک خواهد شد که در این مرحله هیچ کاری از دست دولت و مردم بر نخواهد آمد.

وی از مردم آذربایجان شرقی درخواست کرد تا از حضور در مکان های شلوغ و پر تردد به ویژه بازارها و اماکن خرید که محل تجمع است، به شدت خودداری کنند.
انتهای پیام/
حوزه کاری کادر درمانی آذربایجان‌شرقی طاقت‌فرسا است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار