سرپرست بیمارستان منطقه ای ارتش در تبریز خبر داد؛

آمادگی بیمارستان ارتش برای مقابله با ویروس کرونا/ مردم در خانه بمانند

1398/12/19 - 23:42 - کد خبر: 16197 نسخه چاپی

نصر: سرپرست بیمارستان امام علی (ع) ارتش در تبریز گفت: بیمارستان منطقه ای ارتش در تبریز همه تمهیدات لازم برای مقابله با ویروس کرونا را انجام داده است.

به گزارش نصر، سرهنگ پزشک ساسان محسنی در حاشیه بازدید فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه آذربایجان از آمادگی بیمارستان منطقه ای ارتش در تبریز برای مقابل به کرونا ویروس، افزود: ما به محض ابلاغ ماموریت مقابله با ویروس کرونا از سوی سلسله مراتب فرماندهی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز بلافاصله در این بیمارستان اقدام به تشکیل تیم های واکنش سریع شامل درمانی و اداری کردیم.
 
وی افزود: تیم اداری شامل تیم های آموزشی، بازدید و گروه های جهادی برای تامین، تهیه و تولید اقلام محافظتی، داروها و سایر ملزومات لازم برای مقابله با ویروس کرونا اقدام کرد.
 
محسنی اظهار داشت: در تیم های آموزش، یگان های تحت امر توسط اکیپ های درمانی، آموزرشی و بازدیدی مورد بررسی قرار گرفتند و آموزش های لازم به نیروهای یگان های عملیاتی، عناصر بهداری و سایر بخش ها ارایه شد تا مشکلی در این زمینه بوجود نیاید.
 
 سرپرست بیمارستان امام علی (ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران در تبریز با بیان اینکه برابر بازخوردها از نظر بیماری کرونا مشکلی در پادگان های ارتش وجود ندارد، گفت: از روز اول در بیمارستان امام علی (ع) در راستای اهداف قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا ویروس نیروی زمینی محوری ارتش بلافاصله اقدام به تولید ماسک و لباس های حفاظتی برای کارکنان بیمارستان و بیماران مراجعه کننده شد تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.
 
محسنی، عمده ترین اقدام این بیمارستان را ایجاد بخش ایزوله با ظرفیت ۲۰ تخت برای بستری بیمارانی دارای علایم حاد تنفسی اعلام کرد و ادامه داد: معاونت بهداشت بیمارستان با توجه به کمبود اقلام بهداشتی و ضدعفونی در جامعه اقداماتی برای تهیه، دپو اقلام و ضدعفونی روزمره بیمارستان انجام داد.
 
وی یادآوری کرد: اولین و مهمترین خط مقابله با ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی از جمله شستشوی دست و عدم تماس دست با قسمت های چشم، دهان، بینی و گوش و پرهیز از اجتماعات است.
 
سرپرست بیمارستان امام علی (ع) ارتش از مردم خواست از حضور در اماکن و تجمعات به شدت پرهیز کنند چراکه سرعت انتقال این ویروس بسیار زیاد است و مردم باید تمام وسایل مورد استفاده مانند گوشی موبایل و کارت بانکی که باعث سرایت این بیماری می شود را ضدعفونی کنند.
 
محسنی، همچنین از مردم خواست حتما در خانه ها که امن ترین مکان است، بمانند و تمام اصول بهداشتی و بهداشت مواد غذایی و تغذیه را رعایت کنند تا فعالان بهداشت و درمان که در خط مقدم مقابله با این بیماری قرار دارند، این ویروس را به زانو دربیاورند.
 
وی تاکید کرد: ما در بیمارستان ارتش همه تمهیدات لازم برای مقابله با این ویروس را انجام داده ایم و به عنوان بیمارستان پشتیبان دانشگاه علوم پزشکلی تبریز آمادگی های لازم و کافی در بیمارستان ارتش وجود دارد تا در صورت لزوم خدمت لازم به همشهریان عزیز ارائه شود.
 
محسنی با دعوت مردم به توجه به توصیه ها برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، گفت: ما همه امکانات مان را بسیج کرده ایم تا بتوانیم مصداق بارز ارتش فدای ملت باشیم.
 
انتهای پیام/
 
آمادگی بیمارستان ارتش برای مقابله با ویروس کرونا/ مردم در خانه بمانند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار