در نامه‌ای به معاون تحقیقات وزارت بهداشت عنوان شد:

تاکید نمکی بر انجام تحقیقات همه‌جانبه درمورد کرونا

1398/12/19 - 16:44 - کد خبر: 16183 نسخه چاپی

نصر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاون تحقیقات و فناوری این وزارتخانه بر استفاده از ظرفیت تیم‌های تحقیقاتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درخصوص بیماری ناشی از ویروس کرونا تاکید کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سعید نمکی در این نامه عنوان کرد: با توجه به شیوع کووید 19 در کشور، بررسی جنبه‌های مختلف بیماری، می‌طلبد تا تیم‌های تحقیقاتی متعدد کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی به این امر مهم بپردازند.
وی تاکید کرد: مواردی از قبیل، میزان شیوع، توزیع سنی ابتلا، اثر بخشی رژیم‌های دارویی، میزان مرگ و میر و رابطه آن با سن، جنس و نژاد، تاثیرگذاری نحوه مراقبت‌ها، ماهیت و رفتار ویروس و جهش‌های احتمالی، بررسی روند اپیدمیولوژیک و قدرت سرایت آن، ردیابی منابع اولیه آلودگی، نقاط و تاریخ شروع بیماری درکشور، تاثیر رفتار اجتماعی بر گسترش بیماری، تاثیر بیماری بر بهداشت روان جامعه یا شیوه‌های موثر پیشگیری، عوارض اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بیماری، مقایسه موارد کشورمان با دیگر کشورها و ده‌ها جنبه دیگر می‌تواند موضوعات مهم تحقیقاتی باشد.
نمکی افزود: حاصل این تحقیقات می تواند علاوه بر جمع‌آوری مستندات این دوران پر اهمیت، راهگشای همکارانمان در اصلاح رویه‌های اجرایی مبارزه و کنترل بیماری باشد.
وزیر بهداشت تصریح کرد: یقیناً استفاده از ظرفیت تیم‌های تحقیقاتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور می‌تواند مهمترین ابزار کمک به این تحقیق باشد و در عرصه ملی به‌کار آید.
وی افزود: بدیهی است کلیه معاونت‌ها جهت انتقال اطلاعات و یافته‌های دراختیار، با معاونت تحقیقات و فناوری و تیم دکتر ملک زاده همکاری خواهند کرد.
بنا به این گزارش، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسیده است.
انتهای پیام/
 تاکید نمکی بر انجام تحقیقات همه‌جانبه درمورد کرونا خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار