خبر/

شمخانی پس از رایزنی با مقامات عراقی راهی تهران شد

1398/12/19 - 16:19 - کد خبر: 16180 نسخه چاپی

نصر: دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران پس از رایزنی و گفتگو با مقامات عراقی راهی تهران شد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای دیدار رسمی و ملاقات با مقامات عالی سیاسی و امنیتی عراق به بغداد سفر کرده بود، در پایان این سفر بغداد را ترک و راهی تهران شد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در این سفر ضمن ملاقات با «برهم صالح» رئیس جمهور، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان، «فالح فیاض» مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر عراق و «مصطفی کاظمی» رئیس سرویس اطلاعاتی عراق درباره طیف وسیعی از موضوعات سیاسی، اقتصادی و امنیتی مورد علاقه دو کشور به گفتگو پرداخت.
شمخانی در این سفر با رهبران جریانات سیاسی اصلی عراق شامل سید عمار الحکیم، حیدر العبادی، نوری المالکی و هادی العامری نیز دیدار و گفتگو کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین با وزیر بهداشت عراق دیدار و آمادگی ایران را برای ارائه تجربیات به این کشور به منظور مقابله با کرونا اعلام کرد.
وی همچنین در گفتگویی با خبرنگاران هرگونه دخالت ایران در امور داخلی عراق را رد کرد و گفت: ما هیچ دلیل و منفعتی غیر از ثبات، رفاه و امنیت مردم عراق را در ذهن نداریم و لذا دلیلی نمی بینیم که بخواهیم در امور داخلی این کشور دخالت کنیم.(اینجا بخوانید)
انتهای پیام/
شمخانی پس از رایزنی با مقامات عراقی راهی تهران شد خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار