معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان؛

۲۶ مورد بیمار بهبودیافته کرونایی در زنجان ترخیص شدند

1398/12/19 - 10:30 - کد خبر: 16123 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، آمار بیماران درگیر با کرونا در استان زنجان را ۵۳ مورد اعلام کردو گفت: ۲۶ مورد از این افراد ترخیص شدند و چهار نفر فوت کردند.

به گزارش نصر به نقل از مهر، محمد رضا صائینی شامگاه دیشب در نشست خبری که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، تعداد بیماران درگیر با کرونا در استان زنجان را ۵۳ مورد اعلام کردو گفت: ۲۶ مورد از این افراد ترخیص شدند و چهار نفر فوت شدند.

وی بر نقش مهم رفتار مردم در کنترل بیماری اشاره کرد و یاد آورشد: آموزش‌های قابل توجهی به مردم ارائه شده، ولی داشتن اطلاعات کافی نیست بلکه باید این اطلاعات منجر به تغییر رفتار شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: تجمع مردم در مناطقی از شهر در ساعاتی خاص خوب نیست و موجب نگرانی است.

صائینی با بیان اینکه تاکسی‌ها عامل نگرانی در مورد کنترل بیماری کرونا است و به مسافران توصیه می‌شود که در پشت تاکسی‌ها بیشتر از دو نفر ننشینند، افزود: برخی از مردم به صورت وسواس اضطراب دارند و بخشی هم بی‌خیال هستند و اطلاع‌رسانی درست وضعیت، نیاز به همفکری همگانی دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، قدرت انتقال ویروس کرونا را ۱۲ برابر سرماخوردگی عنوان کردو افزود: مردم باید متوجه باشند که قرار گرفتن در محیط، ریسک ابتلا را به شدت افزایش می‌دهد.

صائینی به انجام آزمایشات فراوان از افراد مشکوک به بیماری اشاره کرد و گفت: مدت زمان مورد نیاز برای اعلام نتیجه آزمایش حداقل ۱۲ ساعت است که در برخی موارد نیاز به تکرار آزمایش هم می‌شود.

وی تصریح کرد: استان زنجان وارد چرخه بیماری شده و رفتار مردم مشخص کننده شیوع این بیماری خواهد بود و مردم در خانه بمانند تا بتوانیم زنجیره این بیماری را قطع کنیم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، افزود: ضدعفونی کردن برای سلامت روان قانع کننده است ولی باید متوجه باشیم که انتقال بیماری از انسان به انسان است و امور بهداشت فردی باید رعایت شود.

صائینی با بیان اینکه زمان پیش‌بینی شده برای قله بیماری در سطح کشور پنج تا ۶ فروردین و در استان زنجان به دلیل شیوع دیرهنگام، دیرتر از این مقطع زمانی است، گفت: سامانه سلامت مهم‌ترین روش برای اطلاع‌رسانی است و این سامانه به خود اظهاری سلامت مردم کمک می‌کند.
انتهای پیام/
۲۶ مورد بیمار بهبودیافته کرونایی در زنجان ترخیص شدند خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار