یادداشت/

کلیدداران استان ها گوش به زنگ پایتخت

1398/12/17 - 12:50 - کد خبر: 16066 نسخه چاپی

نصر: روزهای پر تلاطم و دگرگونی در حال گذر اند و گویی کلاف ماجرا که سر ریسمان‌اش دست گربه ای چموش افتاده گمشده و هیچ کس از ملت و مسئول گرفته تا خود ویروس چینی قادر به یافتنش نیست.

طی دو ماه گذشته ایران شاهد تحولات عمیق و بزرگی بوده، تا جایی که به دنبال عدم کنترل شرایط اولیه شیوع کرونا ویروس، سایه سیاه شیوع کرونا بر آسمان اغلب نقاط کشور افتاد و موجب واکنش های زیادی از سوی سایر کشورهای منطقه به ایران در روزهای نخست این بحران شد.

در حالی که ماندگاری در خانه و رعایت تمام اصول بهداشتی مکررا تاکید می شود، اتخاذ رویکردی متفاوت از اصول بیان شده توسط بخشی از مردم و همچنین برخی مسئولان موجب شده بخشی از جامعه حالت های عناد و لجبازی به خود بگیرند و به توصیه ها عمل نکنند!

در این وانفسا که انتظار می رود استان ها به صورت مستقل به حفظ امنیت و سلامتی مناطق خود بپردازند، متاسفانه برخی از کلیدداران مناطق به خواب دیرپای زمستانی رفته اند و هنوز اقدامی چشمگیر و موثر برای جلوگیری از گسترش بیشتر این بیماری مسری نکرده اند.

نکته قابل تاملی که در این روزها به چشم می خورد، فعالیت مداوم مسئولان استان و شهرمان در فضای مجازی به همراه ابراز تاسف و نگرانی است، اما دریغ از پاسخگویی و تصمیمی به موقع برای مقابله با شرایط حاکم؛ این طور که به نظر می رسد از کلیددار استان گرفته تا سایر مدیران مرتبط، همچون دیگر استان های کشور، قدرت عمل مستقل نداشته و گوش به پایتخت داده‌اند تا اگر رخصتی به آن ها داده شود نگاهی بر اوضاع شهر داشته باشند و هشت دروازه تبریز را برای یکبار هم که شده به روی مسافران ببندند.

از نیمه اسفند عجیب غافل شدیم و فرصت نشاندن درختی را بجای مردان سیاست از دست دادیم تا هوا کمی تازه شود!

نویده رئوف فرد
انتهای پیام/
کلیدداران استان ها گوش به زنگ پایتخت نویده رئوف فرد


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار