شهردار ارومیه؛

فقط یک فوتی با تشریفات مربوط به کرونا در ارومیه دفن شده‌است

1398/12/17 - 11:10 - کد خبر: 16050 نسخه چاپی

نصر: شهردار ارومیه با رد شایعات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص دفن تعداد زیادی با تشریفات مربوط به کرونا در ارومیه گفت: تاکنون فقط یک فوتی با این تشریفات در باغ رضوان این شهر دفن شده‌است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمد حضرت‌پور امروز در یک گفت و گوی خبری افزود: آماری که برخی افراد در فضای مجازی در خصوص فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در ارومیه اعلام و حتی برخی تصاویر را در این خصوص منتشر می‌کنند، نادرست است.
وی اضافه کرد: شهروندان، اخبار مربوط به بیماری کرونا را از طریق رسانه های معتبر پیگیری کرده و به شایعه‌ها توجه نکنند.

وی با اشاره به تلاش همه‌جانبه نهادهای مختلف برای پیشگیری از این بیماری در ارومیه بیان کرد: ضدعفونی‌کردن سطح شهر با همکاری سپاه و ارتش، ضدعفونی‌کردن بازارها، پاساژها و خودروهای عمومی و تب سنجی مسافران در همه ورودی‌های شهر از جمله جلوه‌های این تلاش است.

شهردار ارومیه ادامه داد: مدیریت شهری حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد ریال برای ضدعفونی‌کردن سطح شهر اختصاص داده که در حال هزینه است.
حضرت‌پور با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های پیشرو در خصوص پیشگیری از بروز بیماری کرونا در کشور است، گفت: با همراهی شهروندان، می‌توان با کمترین تعداد بیمار و فوتی از این بحران عبور کرد که این امر به اهتمام آحاد مردم نیاز دارد.

بنا به این گزارش، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.
طبق آخرین آمار، چهار هزار و ۷۴۷ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۱۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز تاکنون نتیجه ۳۰ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، یک نفر جان خود را از دست داده، ۹ نفر از بیمارستان ترخیص شده و ۲۰ نفر همچنان بستری هستند.
انتهای پیام/
فقط یک فوتی با تشریفات مربوط به کرونا در ارومیه دفن شده‌است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار