نماینده مجلس:

هزینه از سرمایه ملی برای تیم های سرخابی ها اشتباه محض است

1398/02/28 - 11:47 - کد خبر: 1604 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تحمیل هزینه های هنگفت از سوی دو تیم پیروزی و استقلال تهران به مردم کشور، گفت: هزینه های سرسام آور برای دو تیم سرخابی پایتخت اشتباه محض است.

به گزارش نصربه نقل از ایرنا، احمد علیرضابیگی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر از سرمایه ملی برای سر پا نگه داشتن دو تیم استقلال و پیروزی هزینه می شود، افزود: با توجه به اصل 44 قانون اساسی تمام مدیریت‌های این ‌چنینی که دولت در آنها ورود کرده است، باید تحویل داده شده و به بخش خصوصی واگذار شود.
وی با اشاره به اینکه برای واگذاری این دو تیم هیچ اصراری از طرف دولت دیده نمی ‌شود، اظهار داشت: ما حتی در پاره ای از موارد شاهد مهندسی‌ هایی برای در اوج ماندن این دو تیم هستیم که همین امر موجب به وجود آمدن ذهنیت‌هایی می شود.
وی ادامه داد: دولت باید در مسیری حرکت کند که خود را از این ذهیت‌ها و اتهام‌ ها مبرا سازد، به گونه‌ ای که این حس در میان آحاد مردم به وجود آید که موفقیت همه تیم‌ها برای دولت از اهمیت یکسانی برخوردار است.
علیرضابیگی اظهار داشت: نمایندگان مجلس پیگیر این هستند که بتوانند اصل 44 قانون اساسی در رابطه با واگذاری ها، مدیریت دولت در بخش‌های مختلف به بخش خصوصی را عملی کرده و شفاف ‌سازی را در بخش مهمی چون فوتبال نهادینه کنند.
وی مشکل اصلی در عدم واگذاری ها را فقدان شفافیت دانست و افزود: این موضوع از مدیریت دولت نشات می‌ گیرد و نمایندگان آذربایجان در این برهه حساس بارها تذکرات را به وزارت ورزش و دولت داده‌اند و به دنبال این هستیم که وزارت ورزش ایفاگر وظیفه مهم خود در باب اشاعه عدالت را عملی کند.

علیرضابیگی واگذاری باشگاه تراکتورسازی به بخش خصوصی را نمونه موفقیت آمیز واگذاری ها برشمرد و گفت: هم اکنون زنوزی وارد این وادی شده است و همه می‌ توانند گواهی دهند که ورود به این عرصه هیچ دستاورد مالی برای ایشان ندارد، اما عشق و علاقه تنها دلیل این هزینه‌ های قابل توجه است.

وی یادآوری کرد: در سال های گذشته ارگان‌هایی که اداره تیم تراکتورسازی را برعهده داشتند خود را کنار کشیدند و هم اکنون برای اثر گذاری روی نتیجه ‌گیری تیم، زنوزی مورد هجمه های سنگین قرار گرفته است.
علیرضابیگی با بیان اینکه از نظر اقتصادی هیچ شبهه ‌ای در اداره باشگاه تراکتورسازی وجود ندارد، اضافه کرد: دشمنان این تیم از باب قوم‌ گرایی و ایجاد مسایل حاشیه ‌ای خارج از بحث فوتبال فشارهای زیادی به مالک تراکتورسازی وارد می کنند، این در حالی است که همه می‌دانیم این فرد یک کارآفرین موفق است.

وی با اشاره به اینکه زنوزی توقع خاصی ندارد و تیم تراکتورسازی با پشتوانه وی نیازمند کمک‌های مالی از سایر ارگان‌ها نیست، گفت: همه ما در نقطه‌ ای به نام تراکتور اشتراک داریم و تلاش می ‌کنیم که این کانون عشق و علاقه مردم آذربایجان سربلند بماند.

انتهای پیام/

هزینه از سرمایه ملی برای تیم های سرخابی ها اشتباه محض است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار