معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در آذربایجان‌غربی؛

تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی به ۳۰ نفر رسید

1398/12/16 - 21:45 - کد خبر: 16026 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی و سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: ۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده که از این تعداد یک نفر فوت کرده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رسول انتظارمهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: تاکنون نمونه آزمایشگاهی ۲۳۱ بیمار در آذربایجان‌غربی دریافت شده است.
وی اضافه کرد: از این تعداد پاسخ آزمایش ۳۰ نفر مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه از امروز، جمعه آزمایش مربوط به کرونا در ارومیه انجام می‌شود و همین امر سرعت دریافت پاسخ آزمایش‌ها را افزایش می‌دهد، بیان کرد: نتیجه برخی آزمایش های ارسالی به تهران هنوز اعلام نشده که البته تعداد زیادی از آنها منفی خواهد بود.
وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته آزمایش نمونه ۱۸ نفر در آذربایجان‌غربی مثبت اعلام شده که امیدواریم این روند در روزهای آینده سرعت کمتری یابد. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد:  از کل افراد کرونا مثبت در آذربایجان‌غربی متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داده، ۹ نفر از بیمارستان ترخیص شده و ۲۰ نفر دیگر بستری هستند.

بنا به این گزارش، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، چهار هزار و ۷۴۷ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۱۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
انتهای پیام/
تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی به ۳۰ نفر رسید خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار