گفت و گوی اختصاصی نصر با چهره پرداز و مبدع نخستین گریم تئاتر مجسمه‌ای ایران؛

روزهای طلائی چهره پردازی سینمای کشور در دستان جوانان مستعد/ لزوم گرامیداشت استاد فقید ابراهیم آبادی پیشکسوت عرصه گریم به مناسبت روز گریمور

1398/12/16 - 00:06 - کد خبر: 16004 نسخه چاپی

نصر: چهره پرداز جوان تبریزی گفت: روزهای طلائی چهره پردازی سینمای کشور در دستان جوانان مستعد است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، چهره‌پردازی یا گریم، یکی از مهارت‌هایی است که در هنرهایی چون سینما، تلویزیون، تئاتر و... نقش پررنگی را ایفا می‌کند. این هنر گاهی در حوزه هایی چون نمایش شرایط پیچیده‌تری دارد؛ چراکه به‌واسطه زنده بودن هنر تئاتر و حضور مخاطب در فضا و قرار گرفتن او در فاصله نزدیکی به صحنه، گریم باید متناسب با نور موجود در صحنه، لباس بازیگر و رنگ‌های به كار رفته در آن و در صحنه باشد. از این‌رو، چهره‌پرداز با گریم بازیگر، وی را در رسیدن به شخصیت و هدف اثر یاری كرده و باعث تاثیر بیشتر اثر هنری در بینندگان می‌شود.

پانزدهمین روز از اسفند در ایران به نام روز گریم و گریمور انتخاب شده که هر ساله از  متخصص و پیشکسوتان این هنر منحصر بفرد تجلیل به عمل می آید.

روز گذشته مراسم بزرگداشت روز سینماگران و چهره پردازان  برگزار شد و از خالق چهره های ماندگار سینمای ایران نظیر مهری شیرازی، فرهنگ معیری، بیژن محتشم، مرتضی اردستانی، جلال‌الدین معیریان و مسعود ولدبیگی تجلیل به عمل آمد.

این گزارش حاکی است، به مناسبت گرامی داشت روز گریم، خبرنگار نصر با گریمور جوان و برجسته تبریزی به گفت و گو پرداخت.

«غلامرضا فلاحیان»  طراح گریم و صحنه و همچنین مجسمه ساز جوان تبریزی  هنرمندی که قریب به دو دهه در حوزه تئاتر و سینمای استان و همچنین عرصه های بین المللی فعالیت داشته و طراحی صحنه و گریم آثار درخشان ملی همچون سریال تاریخی «جلال» و «فیلم آتابای» و بین المللی در کشورهای روسیه، گرجستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان را بر عهده داشته است.

رضا فلاحیان ضمن گرامی داشت روز گریم و گریمور، در خصوص وضعیت حوزه گریم استان، اظهار داشت: خوشبختانه در سال های اخیر با آغاز به فعالیت رشته گریم در دانشگاه فرهنگ و هنر شاهد شکوفایی استعدادهای بی نظیری از جوانان در این حوزه هستیم که با گذشت زمان اتفاق های روشنی را در این حوزه خواهیم دید.

گریمور جوان تبریزی در خصوص ابداع گریم تئاتر مجسمه ای برای نخستین بار در ایران، گفت: این امر در اردی‌بهشت سال ۹۲ محقق شد  و نخستین بار گریم تئاتر مجسمه ای را در تهران رونمایی کردم که خوشبختانه پس از آن اتفاق اکنون شاهد فعالیت گروه های تئاتر مجسمه ای با استعداد در سراسر کشور هستیم.

او در ادامه با اشاره به اینکه نسل جوان نقش مهمی در پیشرفت و تاثیرگذاری سینما و هنرنمایشی استان در عرصه های ملی و بین المللی دارد، ادامه داد: در سال های اخیر با روی کار آمد نسل جوان شاهد پوست اندازی حوزه سینمایی و نمایشی استان هستیم که موفقیت های شاخصی را کسب کرده اند، بر این امر باور دارم که اگر از خلاقیت و تخصص جوانان بیشتر بهره‌مند شویم روزهای طلائی چهره پردازی کشور در دستان هنرمندانمان خواهد بود.

گریمور برجسته تبریزی در ادامه با اشاره به اینکه بزرگداشت مقام استاد ابراهیم آبادی بازیگر و گریمور برجسته تبریزی امری لازم در راستای پاسداشت زحمات این هنرمند فقید است، گفت: انتظار می رفت تا امروز که به نام گریم و گریمور نامیده شده است، در راستای بزرگداشن مقام استاد فقید ابراهیم آبادی بازیگر و پیشکسوت گریم استان نیز در تبریز مراسمی برگزار می شد، امیدوارم در سال های آتی این امر محقق شود.


فلاحیان در خاتمه روز گریم و گریمور را گرامیداشت و برای تمام فعالان این عرصه آرزوی روزهایی درخشان در عرصه های ملی و بین المللی کرد.

انتهای پیام/
روزهای طلائی چهره پردازی سینمای کشور در دستان جوانان مستعد/ لزوم گرامیداشت استاد فقید ابراهیم آبادی پیشکسوت عرصه گریم به مناسبت روز گریمور نویده رئوف فرد


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار