استاندار آذربایجان‌غربی؛

فرسایش خاک آذربایجان‌غربی نتیجه بی‌توجهی به سرمایه‌های طبیعی است

1398/12/15 - 16:00 - کد خبر: 15983 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌غربی دستیابی به توسعه پایدار را با صیانت از سرمایه‌های طبیعی میسر دانست و گفت: فرسایش خاک استان نتیجه بی‌توجهی به سرمایه‌های طبیعی طی سالیان دور گذشته است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، «محمدمهدی شهریاری» امروز در حاشیه آیین نهالکاری در ارومیه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی چند سال گذشته به صیانت از سرمایه‌های طبیعی توجه کمتری شده‌است و سازمان‌ها و نهادهای مربوطه نیز وظایف خود در زمینه حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی را به درستی انجام نداده‌اند.

وی با بیان اینکه همه مردم به نهالکاری و فضای سبز اهمیت می‌دهند، افزود: مشارکت جمعی برای انجام این عمل خداپسندانه و خیرخواهانه ضروری است.
وی با بیان اینکه برای داشتن آینده‌ای سالم و میراثی ماندگار، توجه به نهال‌کاری و حفاظت از منابع طبیعی یک ضرورت است، ادامه داد: تمام مشکلات امروز در عرصه سلامت و شیوع بیماری‌های ویروسی و کرونا در اثر بی‌توجهی به محیط زیست حاصل شده‌است.

وی اظهار امیدواری کرد که با آگاهی‌بخشی به نسل جدید بتوان در زمینه مسایل زیست‌محیطی آینده‌ای سالم رقم زد.
استاندار آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به وجود اراضی غنی و قابل کشت بلااستفاده در استان، گفت: در صورت مکان‌یابی توسط شهرداری، از تبدیل این اراضی به مزارع کاشت گل محمدی حمایت می‌شود. 

وی سودآوری بالا، کم‌آب‌بری و اشتغال ایجادشده در این زمینه را مطلوب خواند و گفت: هر کیلو اسانس این گل در بازارهای جهانی بیش از یکهزار ۴۰۰ دلار ارزش دارد.
در این مراسم با حضور استاندار و جمعی دیگر از مسئولان استانی چندین نهال در پارک جنگلی ارومیه غرس شد.

همچنین بعد از این آیین کارکنان منابع طبیعی استان با حضور در گلزار شهدای ارومیه ضمن غبارروبی مزار و تجدیدپیمان با آرمان‌های شهدا به غرس چندین نهال در این مکان معنوی اقدام کردند.
انتهای پیام/
فرسایش خاک آذربایجان‌غربی نتیجه بی‌توجهی به سرمایه‌های طبیعی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار