برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا؛

دریافت پول نقد توسط نانوایان در استان زنجان ممنوع شد

1398/12/15 - 13:03 - کد خبر: 15964 نسخه چاپی

نصر: مدیرگروه بهداشت محیط استان زنجان تاکید کرد: با توجه به دستورالعمل جدید، دریافت پول نقد توسط نانوایان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، جلیل نصیری در گفت وگو با خبرنگار، با بیان اینکه صنف نانوایی‌ها یکی از مراکزی است که همه مردم به طور روزانه از خدمات آن برخوردار می‌شوند، گفت: با توجه به دستورالعمل جدید که صادر شده است، نانوایی‌ها موظف‌اند برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، فردی را مسئول اخذ پول نقد از مشتریان کرده و از این به بعد نانوایان شخصاً حق گرفتن پول نقد از مشتریان را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه فردی که پول نقد از مشتریان دریافت می‌کند، به هیچ وجه نباید در جریان تهیه و توزیع نان قرار گیرد، افزود: در شرایط کنونی جامعه، یکی از مهم‌ترین وظایف همه آحاد جامعه، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است، به همین خاطر دستورالعمل صادر شده برای نانوایی‌ها نیز در راستای رعایت بهداشت اجتماعی بوده و لازم‌الاجرا خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه شهروندان نیز باید حتی‌الامکان بهای نان را از طریق دستگاه پوز پرداخت کنند تا کم‌ترین تماس بین مشتریان و عوامل پخت نان وجود داشته باشد، تصریح کرد: رعایت برخی از نکات در شرایط کنونی به هنگام خرید نان باعث کاهش شیوع ویروس کرونا می‌شود که این موارد شامل استفاده از دستکش به هنگام خرید نان و نیز قرار دادن نان در بسته‌های نایلونی و یا به همراه داشتن کیسه‌ای برای این کار است.

مدیرگروه بهداشت محیط استان زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه داشتن کارت سلامت بهداشتی برای کسانی که در واحدهای نانوایی مشغول به فعالیت هستند، یک امر الزامی بوده و در این شرایط باید به این موضوع بیش از پیش توجه شود، ادامه داد: با توجه به شرایط حساسی که امروز با آن مواجه هستیم، روزانه در حدود ۱۰ اکیپ بهداشت محیط استان علاوه بر واحدهای نانوایی، نسبت به فعالیت سایر مراکز توزیع اقلام غذایی نیز نظارت می‌کنند.

نصیری از فعالیت ۷۵۰ واحد نانوایی در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: استفاده از نان‌های حجیم و بسته‌بندی شده، یکی از راهکارهای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از طریق نان که قوت غالب مردم است، به‌شمار می‌رود و امیدواریم استفاده از این نوع نان در سبد خانوارها فرهنگ‌سازی شده و ترویج یابد.
انتهای پیام/
دریافت پول نقد توسط نانوایان در استان زنجان ممنوع شد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار