خبر/

قطعی آب هم به قحطی ماسک و ضدعفونی کننده اضافه شد

1398/12/14 - 09:57 - کد خبر: 15857 نسخه چاپی

نصر: داشتیم به قحطی ماسک و ضد عفونی کننده عادت می‌کردیم و تازه راضی شده بودیم که شستن دست‌ با آب و صابون، راحت‌ترین و قابل دسترس‌ترین گزینه برای مقابله با کرونا است که آژیر خطر شرکت آب و فاضلاب به صدا درآمد و نسبت به قطعی جریان آب هشدار داد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اعلام کرد که شیوع کرونا و شروع خانه تکانی، میزان مصرف آب در آذربایجان شرقی را 10 درصد افزایش داده و شهروندان باید در مصرف آب صرفه جویی کنند، به دنبال افزایش 10 درصدی مصرف آب، بسیاری از هم استانی‌ها با افت فشار آب مواجه شدند، به طوریکه معتقد بودند «این آب نه شفا می‌دهد و نه می‌میراند».
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در این خصوص به ایسنا گفت: مصرف آب در استان به طور چشمگیری افزایش یافته است، برهمین اساس مردم باید از مصارف غیرضروری و خانه تکانی خودداری کنند. رعایت بهداشت فردی در مقابله با کرونا امری ضروری بوده ولی مردم باید مصرف آب را به خوبی مدیریت کنند.
علیرضا ایمانلو با بیان این‌که مصرف آب به صورت استاندارد در کشور 150 لیتر برای هر فرد در شبانه روز است، افزود: طی یک هفته‌ گذشته، مصرف آب در استان ما به ویژه در شهر تبریز، 215 لیتر در شبانه روز برای هر نفر  برآورد شده است، یعنی هر فرد بیش از 50 لیتر آب بیشتر از استاندارد کشوری مصرف می‌کند.
او گفت: طی چند ماه اخیر مصرف آب در استان 190 لیتر برای هر فرد در شبانه روز برآورد شده بود، اما با شیوع کرونا و آغاز خانه تکانی‌ها، این میزان به 215 لیتر افزایش یافته است. در برخی موارد نیز با وجود آب کافی در مخازن با مشکل مواجه می‌شویم؛ چرا که به دلیل استفاده‌ همزمان مردم از منابع آبی، شبکه دارای کشش کافی نبوده و مشکل آب در برخی مناطق ایجاد می‌شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد تا از مصارف غیرضروری در این ایام خودداری کنند.
براساس این گزارش، شرکت آب و فاضلاب، عصبانی‌تر از این حرف‌ها بود و با منطق «جواب های، هوی است» به تلافی همکاری نکردن شهروندان در مصرف بهینه آب، شیر را از فلکه بست و جریان آب برخی مناطق تبریز را با صدور اطلاعیه قبلی برای ساعاتی قطع کرد.
با وجود نامهربانی انسان‌ها با مایه حیات و مصرف بی حد و حساب آب، این روزها مایه حیات در دسترس‌ترین راه برای ضد عفونی و شستن دست‌ها برای مبارزه با کرونا بوده و قطعی و افت فشار آب در حالی روی داده است که بسیاری از هم‌وطنانمان با مشکل کمبود و قحطی محلول‌ها و ژل‌های ضد عفونی کننده دست، مواجه بوده و آب تنها گزینه برای تمیز کردن دست‌هایشان است.
شست و شوی دست با آب و صابون، سریع‌ترین و آسان‌ترین راه مقابله با کرونا برای عموم مردم به ویژه آنهایی که تمکن مالی برای خرید ضدعفونی کننده های گران قیمت ندارند از جمله دست فروش‌ها، کودکان کار، کارگران، رانندگان و ....  بوده و این در حالی است که مصرف آب در فصل تابستان بیش از ماه آخر سال بوده و جا دارد شرکت آب و فاضلاب، برخوردهای جدی با مردمی که قدر آب را نمی‌دانند، را به فرصت دیگری موکول کند، چرا که الان وقت تسویه حساب نیست و افت فشار آب یا قطعی آن می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.
بر اساس این گزارش، شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون در طول شبانه روز و قبل و بعد از انجام فعالیت‌هایی مانند غذا خوردن برای مقابله با کرونا ویروس جدید ضروری بوده و این فرایند 20 الی ۳۰ ثانیه به طول می‌انجامد، باید توجه کرد که در مشکل قطعی آب، انگشت اتهام فقط به سمت شرکت آب و فاضلاب نبوده و شهروندان نیز باید در این شرایط بحران خانه تکانی، شستن فرش و سایر امور غیر ضروری را کنار گذاشته و در مصرف آب بیشتر دقت کنند.
انتهای پیام/
قطعی آب هم به قحطی ماسک و ضدعفونی کننده اضافه شد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار