شهردار منطقه تاریخی تبریز؛

استحکام‌بخشی خانه تاریخی ارفع الملک تبریز آغاز شد

1398/12/13 - 17:15 - کد خبر: 15842 نسخه چاپی

نصر: شهردار منطقه تاریخی تبریز از آغاز عملیات استحکام‌بخشی و شروع پایدار سازی خانه تاریخی ارفع الملک جلیلی در خیابان شهید بهشتی این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش نصر، علی مدبر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فرسودگی دیوارها و ستون‌های خانه تاریخی «ارفع الملک» و امکان تخریب کلی این بنای ارزشمند، طی روزهای اخیر عملیات استحکام بخشی و پایدار سازی ضلع شمالی این خانه توسط شهرداری منطقه هشت آغاز شده و با تکمیل عملیات پایدارسازی زمینه برای آغاز مرمت این خانه تاریخی فراهم می‌شود.

وی هدف از اجرای برنامه استحکام بخشی را سرپا نگهداشتن و ممانعت از فروپاشی این خانه ارزشمند تاریخی دانست و اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مالک خانه ارفع الملک شاهد مرمت و احیاء خانه شهردار سابق تبریز باشیم.

خانه تاریخی ارفع الملک در خیابان بهشتی تبریز و در ابتدای گذری موسوم به دالان میرزا رضا، خانه شهردار خوشنام تبریزی در ۸۰ سال قبل، حاج رضا ارفع الملک جلیلی، است که در دهه های قبل به دلیل بی توجهی به میراث تاریخی، بخشی از آن منفک و فروخته شده است.استحکام‌بخشی خانه تاریخی ارفع الملک تبریز آغاز شد


 شهردار منطقه تاریخی تبریز از آغاز عملیات استحکام‌بخشی و شروع پایدار سازی خانه تاریخی ارفع الملک جلیلی در خیابان شهید بهشتی این کلان‌شهر خبر داد.

علی مدبر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فرسودگی دیوارها و ستون‌های خانه تاریخی «ارفع الملک» و امکان تخریب کلی این بنای ارزشمند، طی روزهای اخیر عملیات استحکام بخشی و پایدار سازی ضلع شمالی این خانه توسط شهرداری منطقه هشت آغاز شده و با تکمیل عملیات پایدارسازی زمینه برای آغاز مرمت این خانه تاریخی فراهم می‌شود.

وی هدف از اجرای برنامه استحکام بخشی را سرپا نگهداشتن و ممانعت از فروپاشی این خانه ارزشمند تاریخی دانست و اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مالک خانه ارفع الملک شاهد مرمت و احیاء خانه شهردار سابق تبریز باشیم.

خانه تاریخی ارفع الملک در خیابان بهشتی تبریز و در ابتدای گذری موسوم به دالان میرزا رضا، خانه شهردار خوشنام تبریزی در ۸۰ سال قبل، حاج رضا ارفع الملک جلیلی، است که در دهه های قبل به دلیل بی توجهی به میراث تاریخی، بخشی از آن منفک و فروخته شده است.
انتهای پیام/
استحکام‌بخشی خانه تاریخی ارفع الملک تبریز آغاز شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار