خبر/

گفته ها و ناگفته‌هایی از انتخابات مجلس یازدهم از زبان آل‌هاشم/ منتخبان منتظر هفتم خرداد نباشند

1398/12/13 - 15:32 - کد خبر: 15823 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی خطاب به منتخبان مجلس یازدهم گفت: با توجه به شرایط پسا انتخابات و با عنایت به‌ضرورت نگاه به آینده معطل هفتم خرداد سال 99 افتتاح مجلس نباشند، فرصت را مغتنم بشمارند و از اولین روز تشکیل مجلس برای رفع مشکلات تلاش کنند و میان مردم حضور پیدا کنند.

به گزارش نصر به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در گفت‌وگویی در رابطه با یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای سلامی، اظهار داشت: مردم عزیز و آحاد مردم ایران اسلامی پیروز آزمون این دوره از انتخابات بودند، باید از همه دست‌اندرکاران اجرایی استانی و شهرستان‌ها و اعضای شورای نظارت و نگهبان و دیگر عوامل دست‌اندرکار در انتخابات تقدیر و تشکر کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع جنگ 10 ماهه استکبار علیه انتخابات یازدهم، افزود: از اوایل سال 98 ماشین تبلیغاتی دشمن برای تأثیر بر انتخابات یازدهم به راه افتاد، دشمن می‌دانست این مجلس و ترکیب نمایندگان آن گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت را تقویت خواهد کرد و سد مستحکمی فراروی خواسته‌های آنان خواهد شد و سخنان و مواضع عناصر جبهه استکبار و عوامل داخلی آن در این ده ماه به‌روشنی گواه این ادعا است.
وی ادامه داد: سفیر انگلیس در تهران اوایل مهرماه گفته بود باید تمام برنامه‌های خود را متمرکز بر جلوگیری از راهیابی نمایندگان انقلابی به مجلس کنیم در واقع بخش زیادی از فشار حداکثری و رسانه‌ای دشمن برای جلوگیری از تشکیل مجلس انقلابی بوده که از آبان ماه امسال شدت گرفت و هرروز بر شدت آن افزوده شد.
آل هاشم بابیان اینکه تلاش برای آشوب سازی فرصت‌طلبانه از اقدامی که بدون اطلاع در افزایش قیمت بنزین انجام گرفت آن زمان شروع کردند،اضافه کرد: دوقطبی سازی پرحجم رسانه‌های داخلی و خارجی برای جنگ و صلح و مقاومت و معیشت و تشدید التهابات اقتصادی در بازار ارز و خودرو  از دیگر اقدامات دشمنان بود.
وی خاطرنشان کرد: افزایش یک‌باره قیمت خودرو در واقع توطئه‌ای است که به بهانه کم رونق کردن انتخابات انجام شد، جوسازی تبلیغاتی از سوی شبکه‌های معاند برای تحریم انتخابات و القای تحریم انتخابات توسط برخی عناصر تجزیه‌طلب و تخریب گسترده عوامل انتخابات با فضاسازی‌های دروغین برای تائید صلاحیت‌ها و سو استفاده فرصت‌طلبانه از حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی که در روزهای اول اسفند موضوع انتخابات را تحت‌الشعاع قرار می‌داد.
امام‌جمعه تبریز ادامه داد: پخش اخبار ضدونقیض و دروغ‌پردازی‌های رسانه‌ای و سو استفاده از انتشار خبر ویروس کرونا و  قرا گرفتن ایران در لیست سیاه FATF، همه این‌ها نشان از آن دارد که دشمنان در پی دو هدف جلوگیری از مشارکت حداکثری و جلوگیری از راهیابی نمایندگان انقلابی به مجلس بودند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سخنان پیش از درس خارج مبنی بر اینکه علیه شرکت مردم در انتخابات از هر عاملی که توانستند استفاده کردند، بیان کرد: این بیماری جدید نیز بهانه‌ای شد به دست دشمنان که از صبح 5 شنبه شروع به تبلیغ کرد تا مبادا مردم در صف رأی دادن بایستند.
آل هاشم گفت: مشارکت مقبول و آگاهانه مردم و مختصات درس‌آموز آن به‌طور کامل باید تجزیه‌وتحلیل شود، باوجود تمام تلاش‌های سازمان‌یافته دشمن مبنی بر انصراف مردم از شرکت در انتخاب نمایندگان انقلابی، محقق نشد و این شرکت مقبول اتفاق افتاد و در یک انتخاب مثال‌زدنی اکثریت نمایندگان مجلس از نمایندگان انقلابی انتخاب شدند.
وی بابیان اینکه شاهد بودیم که مردم پای صندوق‌های رأی آمدند و یکی از شلوغ‌ترین حوزه‌های انتخابیه قم بود، گفت: حضور حدود 25 میلیون نفر و با مشارکت 43 درصدی دارای ویژگی‌هایی است که باید تجزیه‌وتحلیل شود، چراکه با وجود شایعات و جوسازی‌ها یک انتخابات رقابتی بود و باوجود دوقطبی‌های ایجادشده مردم به کاندیداهایی که می‌پسندیدند رأی دادند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی تأکید کرد: مشارکت مردم در پی یک جنگ سنگین ادراکی و شناختی کاملاً مقبول بود و ملت از این‌ جهت شایسته تقدیر است.
وی ادامه داد: ترکیب برآمده از این انتخابات با راهیابی 240 نماینده جدید بسیار پرمعنا و درس‌آموز است چراکه فراهم کردن حضور بیشتر جوانان مؤمن نخبه و انقلابی و کار بلد در مجلس ازجمله مختصات این انتخابات بود، این انتخابات زمینه تقویت گفتمان انقلابی و مقاومت برای مقابله با گفتمان سازش و انفعال را فراهم کرد.
آل هاشم با بیان اینکه این انتخابات خط بطلانی بر خواسته‌های استکبار و عوامل داخلی آن‌ها شد گفت: انتخابات مجلس یازدهم می‌تواند نماد یک مجلس قوی و انقلابی و برای حرکت سریع‌تر و صحیح‌تر برای حرکت در مسیر گام دوم باشد.
وی خطاب به منتخبان مجلس یازدهم گفت: با توجه به شرایط پساانتخابات و با عنایت به‌ضرورت نگاه به آینده معطل هفتم خرداد سال 99 افتتاح مجلس نباشند، فرصت را مغتنم بشمارند و از اولین روز تشکیل مجلس برای رفع مشکلات فوریتی تلاش کنند و میان مردم حضور پیدا کنند.
امام‌جمعه تبریز خاطرنشان کرد:  پای درد و دل مردم بنشینند مخصوصاً در حاشیه شهرها و مشکلات فوری و کوتاه‌مدت و میان‌مدت و درازمدت را بررسی و برای حل مشکلات برنامه‌ریزی کنند و زمینه را برای مشارکت حداکثری و مطلوب تشکیل یک دولت جوان انقلابی در انتخابات آینده ریاست جمهوری آماده کنند.
انتهای پیام/
گفته ها و ناگفته‌هایی از انتخابات مجلس یازدهم از زبان آل‌هاشم/ منتخبان منتظر هفتم خرداد نباشند خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار