گزارش نصر از صحن علنی شورا/

تخفیف ۱۰ درصدی عوارض پروانه ساختمان برای فرهنگیان / افزایش ۲۵ درصدی کرایه تاکسی نسبت به قیمت های واقعی

1398/02/26 - 15:01 - کد خبر: 1581 نسخه چاپی

نصر: طرح دو فوریتی شورای اسلامی کلانشهر تبریز به مناسبت روز معلم مبنی بر مجوز اعمال تخفیفات ۱۰ درصدی عوارض پروانه ساختمان برای فرهنگیان تصویب شد.

به گزارش نصر، یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز صبح امروز با حضور اکثریت اعضای شورا برگزار شد.

اعضای شورا در این جلسه، به مناسب روز معلم طی لایحه دوفوریتی تخفیفی ۱۰ درصدی برای عوارض پروانه ساختمان فرهنگیان بازنشسته و کارکنان اموزش پرورش تبریزمطرح کردند و مقرر شد از تاریخ تصویب به مدت ۲ ماه( اردیبهشت و خرداد۹۸ ) این تخفیف اعمال شود.

در ادامه جلسه ، محمد اشرف نیا، رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر تبریز در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی و موضوعات پیشنهادی کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک، با بیان اینکه برای ۳۹۲ مسیر با مطالعات میدانی نرخ تاکسی مشخص شده است گفت: طبق این مطالعات میدانی نرخ کرایه تاکسی نسبت کرایه های واقعی ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

این گزارش حاکی است، عبدالله تقی پور از اعضای شورا در خصوص خانواده هایی که در شش منزلی در منطقه حاشیه نشینی سکونت می کردند و بر اثر بارش باران محل سکونت آنها مورد تخریب قرار گرفت، گفت: این خانواده ها چند هفته است در چادر زندگی می کنند و هنوز به وضعیت آنها رسیدگی نشده است.

وی افزود: این زنگ خطری برای ما و مسئولین مربوطه است که اگر اتفاقی در سطح وسیع تبریز بی افتد چه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه جلسات متعدد می گذاریم ولی هیچ وقت نتیجه ای از این جلسات حاصل نمی شود، اضافه کرد: ساختمان های ماسوله ای در منطقه حاشیه نشین تبریز با کوچکترین بارش دچار ریزش می شوند و در صورت بروز حادثه امکان خدمات رسانی و شریان های دسترسی نیست.

وی ادامه داد : پیشنهاد دارم کمیسیون های مرتبط راهکارهای لازم را ارائه دهند و تا این خانواده ها حداقل با مبلغی نا چیز سقفی برای اسکان بیابند،در چادر یک نفر چند روز می تواند زندگی کند.

این گزارش می افزاید، ایرج شهین باهر شهردار تبریز در صحن علنی این شورا در خصوص وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تبریز گفت: دریافت اوراق ۴۰۰ میلیارد تومانی از سهمیه پیش بینی شده سال ۹۸ دولت برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی تبریز، یکی از اولویت های شهرداری است و ما به صورت جدی پیگیر این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: سهمیه اوراق ۴۰۰ میلیارد تومانی از سهمیه سال ۹۸ فقط برای خرید اتوبوس در نظر گرفته شده و از این اوراق برای بازسازی اتوبوس ها استفاده نمی شود.

شهردار تبریز در خصوص مصوبه سال گذشته شورا مبنی بر خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید، یادآور شد: مجوز خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس سال گذشته مصوب شد اما دولت هنوز یک دستگاه اتوبوس هم به ما نداده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش حمل و نقل عمومی در کاهش میزان آلودگی هوا، گفت: بر اساس اعلام پایگاه بین‌المللی دیده‌بانی آلودگی هوا مستقر در سوئیس، تبریز در بین مراکز استان های ایران عنوان پاک ترین شهر را در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده است.

ایرج شهین باهر افزود: اجرای طرح هایی همچون LEZ در هسته مرکزی شهر و استفاده از حمل و نقل عمومی در کاهش میزان آلودگی های تبریز موثر بوده است.

انتهای پیام/

تخفیف ۱۰ درصدی عوارض پروانه ساختمان برای فرهنگیان / افزایش ۲۵ درصدی کرایه تاکسی نسبت به قیمت های واقعی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار