نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی؛

40 درصد منابع بانک‌ های دولتی و خصوصی باید در بخش صنعت و معدن اختصاص یابد

1398/02/26 - 14:45 - کد خبر: 1580 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 40 درصد منابع بانک‌ های دولتی و خصوصی باید در بخش صنعت و معدن اختصاص یابد، گفت: برای اینکه این موضوع محقق شود می توان از ظرفیت سازمان بازرسی استفاده کرد

به گزارش نصر، "محمد حسین فرهنگی" در پنجاهمین جلسه شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تبریز، با تاکید بر لزوم ثبت مالکیت صنعتی فرش دستباف تبریز، اظهار کرد: این اقدام جلوی کپی بردار از فرش دستباف تبریز در بازارهای جهانی را می گیرد و در این زمینه باید متولیان امر اقدام اساسی کنند.

وی با انتقاد از اینکه فرش ربات بافت در بازار رایج شده که دخالت انسان را حذف کرده است، خاطر نشان کرد: این نوع بافت همانند فرش ماشینی است که ضروری است برند «غیر دستبافت» برای این نوع از فرش تهیه شود تا حق افرادی که دستبافت کار می‌کنند ضایع نشود.

وی به احیای بیمه قالیبافان اشاره کرد و گفت: احیای بیمه قالیبافان در قانون بودجه پیشنهاد شده است که در جدول تبصره 14 منبع کسری بیمه قالیبافان تامین شد و مرکز ملی فرش این مصوبه را عملیاتی خواهد کرد.

فرهنگی با بیان اینکه  در این قانون افرادی که بیمه آن ها قطع شده بود، در اولویت برقراری مجدد بیمه هستند افزود: باید متولیان امر دقت کنند که افراد غیر فعال در تولید معرفی نشوند و سازمان مرتبط هم دقت لازم را باید در این زمینه داشته باشند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی استان‌ ها در این زمینه زودتر دست به کار شده اند و با توجه به اینکه خاستگاه این مصوبه آذربایجان شرقی بوده است، باید مدیران استان تلاش کنند تا سهم ما در این قانون اعمال شود.
وی با اشاره به اینکه 40 درصد منابع بانک‌ های دولتی و خصوصی باید در بخش صنعت و معدن اختصاص یابد، گفت: برای اینکه این موضوع محقق شود می توان از ظرفیت سازمان بازرسی استفاده کرد.
فرهنگی افزود: باید نسبت به بررسی معادنی که حساب‌ های مالی آن ها در استان نیست، اقدام شود تا آن ها برای کمک به گردش مالی بانک های استان و کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی، حساب های خود را در آن ها متمرکز کنند.

انتهای پیام/

40 درصد منابع بانک‌ های دولتی و خصوصی باید در بخش صنعت و معدن اختصاص یابد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار