استاندار اردبیل؛

مردم از سفر به اردبیل خودداری کنند

1398/12/13 - 12:30 - کد خبر: 15792 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل با بیان این که مسافران و گردشگران از ورود به استان اردبیل پرهیز کنند، گفت: تا اطلاع ثانوی تمام مراکز گردشگری و اقامتی این استان تعطیل است.

به گزارش نصر به نقل از مهر، به نقل از استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو عنوان کرد: با تعلیق مسافرت‌ها به ویژه در ایام پایانی سال به هیچ وجه از سمت گیلان و آذربایجان شرقی اجازه ورود گردشگر به استان را نمی‌دهیم و همشهریان نیز از مسافرت‌های غیر ضروری به استان‌های دیگر جدا پرهیز کنند.
وی افزود: با همکاری پلیس راه، هلال احمر و مرکز فوریت‌های پزشکی رانندگان محموله‌های سوخت و مواد غذایی فاسد شدنی مورد آزمایش و کنترل قرار می‌گیرند تا افراد آلوده به ویروس کرونا وارد استان نشوند.
استاندار اردبیل به تعطیلی مدارس تا پایان تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها از مسافرت در این ایام پرهیز کنند و در استان اردبیل تمامی مهمانسراها، هتل‌ها، مراکز اقامتی دولتی و خانه‌های معلم تعطیل است و هلال احمر نیز طرح امداد نوروزی خود را امسال اجرایی نخواهد کرد.
وی با قدردانی از تلاش کادر پرستاری و پزشکی در بیمارستان‌ها برای مقابله با کرونا ویروس، بیان کرد: تمام تلاش مجموعه استان بر این است تا با راهکارهای مراقبتی جلوی انتشار ویروس کرونا گرفته شده و در هفته‌های آینده پیک ابتلاء به این بیماری رو به کاهش برود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در دو هفته پیش رو با توجه به شدت شیوع این بیماری باید مراقبت‌ها از سوی تک تک افراد جامعه افزایش یابد و با کنترلی که نسبت به ورود و خروج افراد از سایر مناطق انجام می‌شود، مرحله اول کنترل و پیشگیری این بیماری نیز سپری شود.
بهنام جو در بخش دیگری از سخنان خود به روزهای پایانی سال و حضور مردم در بازار برای خرید شب عید اشاره کرد و گفت: با همکاری مدیریت بحران استان، سپاه، ارتش و شهرداری همه شهرهای استان در روزهای آینده ضدعفونی خواهند شد و عملیات پاکسازی در شهر با مواد ضدعفونی کننده به ویژه در بازار و مراکز مسقف به انجام خواهد رسید.

وی با قدردانی از همکاری خوب سپاه، ارتش و شهرداری در بکارگیری تدابیری مناسب برای سمپاشی مراکز مختلف شهر و تأمین مواد ضدعفونی کننده به مقدار کافی برای این امر اظهار کرد: به سرعت کمبود مواد شوینده و ضدعفونی کننده در بازار رفع خواهد شد و قرار است ظرفیت توزیع این مواد در روزهای آینده افزایش یابد.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: در کنار تأمین ماسک مورد نیاز مردم تلاش می‌کنیم تا در روزهای آینده با همکاری و مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خط تولید ماسک را در اردبیل راه‌اندازی کنیم.
انتهای پیام/
مردم از سفر به اردبیل خودداری کنند خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار