استاندار زنجان؛

آزمایشگاه تشخیص کروناویروس در زنجان مستقر می‌شود

1398/12/13 - 12:15 - کد خبر: 15791 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: تا سه روز آینده آزمایشگاه کروناویروس در این استان مستقر می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فتح‌الله حقیقی امروز در حاشیه بازدید از عملیات ضدعفونی معابر شهر زنجان، در جمع خبرنگاران، افزود: ضدعفونی همه اماکن مسقف و روباز شهر زنجان از دو روز گذشته انجام می‌شود و در این راستا از همه بضاعت شهرداری، ارتش و سپاه استان استفاده شده است.
وی با اشاره به رفع موانع موجود در ضدعفونی، ادامه داد: در حال حاضر در استان چهار واحد تولیدکننده مواد شوینده بر پایه الکل وجود دارد که حتی برخی از این واحدها، برای حل مشکل، خط تولید خود را تغییر دادند تا نیاز مردم برطرف شود و برای تولید وایتکس نیز در استان شیفت‌های کار افزایش یافته است.

حقیقی با بیان اینکه طی روزهای گذشته در استان کمبود الکل وجود داشت، افزود: برای حل این مشکل اجازه تولید سه برابری به یک واحد تولیدکننده الکل داده شده است و استان زنجان به لحاظ ضدعفونی مشکلی ندارد.
استاندار زنجان ادامه داد: همچنین ۳۰۰ تخت‌خواب بیمارستانی برای مقابله و پیشگیری از این بیماری آماده بوده و این تعداد قابل ارتقا هست و در همه شهرستان‌ها، تخت‌ بیمارستانی برای بیماران احتمالی، در نظر گرفته شده است.

حقیقی با بیان اینکه تاکنون نتیجه آزمایش افراد مشکوک به کروناویروس در استان توسط انستیتو پاستور منفی اعلام شده است، تصریح کرد: آزمایشگاه کروناویروس در استان مستقر خواهد شد که در همین راستا پزشکانی برای آموزش اعزام شده‌اند و تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز به استان وارد شده و این در حالی است که ترافیک بالای کیت‌های آزمایشگاهی در انستیتو پاستور سبب شده است که نتایج با تاخیر اعلام شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان یادآور شد: دولت و نیروهای مسلح با همه حجم و بضاعت خود، اقدامات لازم را انجام‌ داده‌اند تا مشکلی پیش نیاید و مردم نیز تاکنون همکاری لازم را در این زمینه داشتند؛ ولی تقاضا می‌شود مردم با هماهنگی و همکاری از منزل خارج نشوند و از افراد مسن و دارای بیماری بیشتر مراقبت شود.

حقیقی با تاکید بر دریافت خبر فقط از طریق منابع رسمی و رییس دانشگاه علوم‌پزشکی استان به عنوان سخنگوی استانی، خاطرنشان کرد: سایتی راه‌اندازی شده که نکات آموزشی، اطلاعیه‌ها، پاسخ پرسش‌های مردمی و ... را اطلاع‌رسانی می‌کند و از مردم درخواست می‌شود از تجمع در محیط‌های پرتردد خودداری کنند که در همین رابطه لغو برگزاری بازارهای روز نیز برای حفظ سلامتی مردم اجرایی شده و کمیته‌هایی برای بررسی و پیشگیری در قبال این بیماری در استان ایجاد شده است.
انتهای پیام/
آزمایشگاه تشخیص کروناویروس در زنجان مستقر می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار