امیر سرتیپ شفیعی در گفتگو با «نصر» خبر داد؛

آمادگی ارتش برای ورود به عملیات گندزادیی و ضدعفونی انبوه اماکن عمومی تبریز

1398/12/13 - 00:45 - کد خبر: 15763 نسخه چاپی

نصر: فرمانده تیپ 25 نیرو مخصوص نیروی زمینی ارتش در خصوص آمادگی ارتش برای ورود به عملیات گندزادیی و ضدعفونی اماکن عمومی شهرها، گفت: ارتش با همه امکانات خود در خدمت مردم است و با دستور سلسله مراتب فرماندهی ما آمادگی حضور در کنار مردم و کمک به ضدعفونی انبوه اماکن عمومی تبریز جهت پیشگیری از شیوع کرونا ویروس را داریم.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ دوم امیرحسین شفیعی در حاشیه عملیات یگان ش.م.هـ در ضدعفونی اماکن مختلف تیپ 25 نیرو مخصوص ارتش، به خبرنگار «نصر» گفت: الحمدلله ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمامی ابعاد طرح هایی دارد که در صورت وقوع هر حادثه ای عملیاتی می شوند و یکی از مهمترین این طرح ها، طرح های بهداشتی است.

وی افزود: نه در حال حاضر که درگیر این بیماری شدیم، بلکه در همه شرایط آمادگی همه جانبه دفاع در هر سطح و حوزه ای داریم.
 

امیر شفیعی اظهار کرد: الحمدلله نیروهای مسلح به محض اطلاع از شیوع بیماری کرونا، طرح های خود را اجرایی کردند و یک قدم از سایر ارگان های مسئول در مبارزه با این بیماری ویروسی قدم عملیاتی و علمی برداشتند.

وی در ادامه با تشریح تدابیر اتخاذ شده در پیشگیری و کنترل این بیماری در یگان های مختلف ارتش، به ویژه تیپ 25 نیرو مخصوص، گفت: از بدو ورود افراد به پادگان تا خروج افراد، پروتکل های مشخصی تدوین و اجرا می شود.

فرمانده تیپ 25 نیرو مخصوص نزاجا، افزود: افراد در بدو ورود به تیپ 25 مورد تست قرار می گیرند و در صورت مشاهده علایم مشکوک از ورود آنها به داخل جلوگیری شده و در محل قرنطینه نگهداری شده تا با آمبولانس مخصوص به بیمارستان تعریف شده منتقل شوند که در سطح نیروهای مسلح استان، بیمارستان منطقه ای ارتش تبریز مشخص شده است.
 

امیر شفیعی ادامه داد: ما هر روز اماکن خودمان را ضدعفونی می کنیم و در تهیه مواد ضدعفونی هیچ مشکلی نداریم و روزانه و به صورت مرتب تجهیزات و اسلحه های ما ضدعفونی می شوند.

وی گفت: در اجرای آموزش ها، تغییرات برنامه دادیم و از تجمع افراد قویاً جلوگیری می کنیم و برای هر کس همرزم و همیار تعریف شده است تا مراقبت های بهداشتی لازم انجام شود و مواد غذایی مورد استفاده هم مرتباً آزمایش می شود.

این مقام ارتش در خصوص نگرانی برخی خانواده ها از وضعیت بهداشتی اماکن نظامی هم اظهار نمود: بنده در این مکان مقدس، این خبر خوش را به خانواده های محترم کارکنان وظیفه و پایور ارتش عرض می کنم که اینجا و همه یگان های نظامی امن ترین مکان کشور است و شاید هیچ خانه ای نباشد که هر روز سه بار ضدعفونی شود.
 

امیر سرتیپ شفیعی ادامه داد: ما به کلیه عزیزان وظیفه حوله ها و مواد شوینده لازم و کافی داده ایم و این عزیزان توسط پزشکان متخصص به طور مرتب معاینه و کنترل می شوند و نیز در این روزها با ارائه مرخصی به این عزیزان خواسته ایم در کنار خانواده شان باشند.

وی در خصوص آمادگی ارتش برای ورود به عملیات گندزادیی و ضدعفونی اماکن عمومی شهرها، گفت: ارتش با همه امکانات خود در خدمت مردم است و با دستور سلسله مراتب فرماندهی ما آمادگی حضور در کنار مردم و کمک به ضدعفونی انبوه اماکن عمومی تبریز جهت پیشگیری از شیوع کرونا ویروس را داریم.

فرمانده تیپ 25 نیرو مخصوص ارتش در تبریز ادامه داد: ما برای ضدعفونی سطح شهر تجهیزات مناسب انفرادی و اجتماعی به قدر کافی را داریم و در صورت نیاز و درخواست دستگاه های مسئول انجام وظیفه خواهیم کرد.

انتهای پیام/
 
آمادگی ارتش برای ورود به عملیات گندزادیی و ضدعفونی انبوه اماکن عمومی تبریز محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 3 نظر

  برهان   4 سالها پیش  

من عاشق ارتشم

  محمد   4 سالها پیش  

درود بر ارتش

  علی   4 سالها پیش  

عالی
پژوهشیار