معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

توزیع الکل برای تولید موادضدعفونی بین داروخانه‌های آذربایجان‌شرقی

1398/12/12 - 17:15 - کد خبر: 15760 نسخه چاپی

نصر: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که بهترین جا برای تهیه محلول‌های ضدعفونی کننده، داروخانه‌ها هستند، گفت: با ارائه الکل به همکاران داروساز، زمینه تهیه محلول‌های ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها و ارایه آن به مردم را فراهم کنیم.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محبوب نعمتی در گفت‌وگویی اظهار کرد: عمده محل توزیع ژل‌ها و محلول‌های ضدعفونی کننده داروخانه‌ها بوده و نظارت نیز در داروخانه‌ها امکان‌پذیر است، اما امکان دارد که بخشی از این تولیدات در فروشگاه‌ها یا بین فروشندگان تجهیزات پزشکی‌ هم توزیع شود.
وی افزود: فرآیند توزیع تولیدات جدید شروع شده، اما هنوز به حدی نرسیده است که در تمامی داروخانه‌ها توزیع شود.
نعمتی ادامه داد: با توجه به تولید و تامین الکل کافی، تولید محلول‌های ضدعفونی کننده در هفته‌های آتی بیشتر خواهد شد و امیدواریم تا پایان هفته آینده این محلول‌ها در تمامی داروخانه‌ها یافت شوند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز، یادآوری کرد: بخشی از تولید به صورت فله‌ای و عمده و مختص بیمارستان‌ها، مراکز عمومی و پادگان‌ها بوده و آدرس‌هایی برای ارائه محصولات ۱۰ لیتری و ۲۰ لیتری شرکت‌ها به آن‌ها اعلام شده است؛ همچنین بسته های کوچکی نیز برای مصارف شخصی در داروخانه‌ها توزیع خواهد شد.
وی گفت: تلاش می‌کنیم کارخانه‌های دارای مجوز و  پروانه ساخت، اقدام به تولید محلول‌ کنند، اما برخی دانشگاه‌ها و مراکز رشد هم به شکل نمادین درخواست ورود به این کار را کرده‌اند که مجوز لازم صادر شده است تا محلول‌های ضدعفونی کننده را با نظارت دانشگاه علوم پزشکی آماده کرده و در اختیار مردم قرار دهند.
آذربایجان شرقی از جمله استان های درگیر در کرونا ویروس است که ۳۳۶  نفر در سطح آن به این  دلیل بستری شده اند؛ تاکنون سه نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی جان خود را از دست داده اند.
با وجود افزایش چند برابری  تولید مواد ضدعفونی در آذربایجان شرقی، مردم این استان در تهیه آن همچنان با مشکل مواجه  هستند.
انتهای پیام/
توزیع الکل برای تولید موادضدعفونی بین داروخانه‌های آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار