مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل؛

راه ارتباطی ۱۵۰ روستای استان اردبیل مسدود است

1398/12/12 - 16:00 - کد خبر: 15749 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بارش برف و کولاک راه ارتباطی ۱۵۰ روستای این استان را مسدود کرده و راهداران برای بازگشایی آنها تلاش می‌کنند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علی رحمتی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: در پی بارش دیشب برف راه ارتباطی ۱۵۰ روستا در شهرستانهای نیر، نمین، کوثر و مشگینشهر مسدود شده و راهداران برای بازگشایی آنها تلاش میکنند.
وی اظهارداشت: با وجود بارش برف و کولاک راهداران تلاش می‌کنند تا راه‌ ارتباطی این روستاهای مسدود شده را در کمترین زمان ممکن بازگشایی کنند و به احتمال زیاد از فردا راه‌های ارتباطی تمامی روستاهای استان باز خواهد شد.
وی بیانکرد: به غیر از این روستاها راه ارتباطی تمامی محورهای مواصلاتی استان اردبیل باز است و رفت و آمد در آنها جریان دارد.
وی گفت: ۲۸۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری استان با ۴۳۵ نیرو در قالب ۱۱۰ گروه در آماده‌باش کامل بوده و در ۱۳ راهدارخانه سیار و ثابت استان برای خدمات‌رسانی در مواقع نیاز مستقر هستند.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: همچنین ۲۰ هزار تن شن و نمک خریداری شده و در انبارها و راهدارخانه‌ها استان برای استفاده در مواقع ضروری ذخیره‌سازی شده است.
رحمتی همچنین با اشاره به نامساعد بودن شرایط جوی و بارش برف در محورهای کوهستانی و گردنه‌ها و بارش باران در محورهای مواصلاتی شمالی استان از مردم خواست تا از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی و زمستانی از جمله زنجیرچرخ مجهز کنند.
وی از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.
استان اردبیل ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران، صایین، کجل، نقدوز، الماس، لنگان، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.
انتهای پیام/
راه ارتباطی ۱۵۰ روستای استان اردبیل مسدود است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار